هولوگرام‌‏هاي كنترل كيفيت خدمات پس از فروش گوشي‌‏هاي تلفن همراه اوايل دي ماه جاري به بازار خواهد آمد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران ، از ايلنا ، افشار فروتن لاريجاني ، رييس انجمن صنفي فروشندگان تلفن همراه ، در مراسمي كه از سوي مديران شركت سيتادل نمايندگي گوشي‌‏هاي سوني اريكسون و نوكيا در رابطه با معرفي اين شركت برگزار شد، با اعلام اين مطلب اظهار داشت : اين هولوگرام‌‏ها هفته گذشته از كشور سوييس وارد شده و هم اكنون در مرحله بررسي نهايي در خصوص نحوه توزيع و برآورد هزينه‌‏ها است.
وي ، گفت: هولوگرام‌‏هاي كنترل كيفيت خدمات پس از فروش بر روي گوشي‌‏هاي محصول نمايندگي شركت‌‏هاي معتبر الصاق خواهد شد.
فروتن ، با بيان اين كه شركت‌‏هايي كه عضو انجمن صنفي تلفن همراه باشند مي‌‏توانند از اين هولوگرام‌‏ها استفاده كنند، خاطرنشان كرد: هولوگرام‌‏ها حداكثر ظرف 10 روز آينده مورد استفاده شركت‌‏ها قرار مي‌‏گيرد.
رييس انجمن صنفي سيم‌‏كارت ، گوشي و لوازم جانبي شركت پارس سيتادل را جزء اولين شركت‌‏هاي اقدام كننده براي دريافت هولوگرام‌‏هاي كنترل كيفيت خدمات پس از فروش برشمرد و يادآور شد: طي چند روز آينده ميزان هزينه برآورد شده اين هولوگرام‌‏ها را اعلام خواهيم كرد.
وي ، با تاكيد بر اين مطلب كه انجمن صنفي تلفن همراه يك مركز انتفاعي نيست كه بخواهد چشم به درآمدي داشته باشد ، به هزينه‌‏هاي تهيه و پوشش دهي توزيع اشاره كرد و افزود: تنها هزينه‌‏ تامين قطعات هولوگرام ، پوشش خبري و تبليغاتي را از شركت‌‏ها مطالبه مي‌‏كنيم.
فروتن لاريجاني ، در خصوص عملكرد هولوگرام‌‏ها در جهت رفاه حال كاربران تلفن همراه ، تصريح كرد: هولوگرام‌‏هاي كنترل كيفيت در بازار گوشي‌‏هاي تلفن همراه سامان‌‏دهي ايجاد مي‌‏كند.
وي ، با بيان اين‌‏كه آشنايي استفاده كنندگان براي انتخاب راه مناسب به منظور تهيه گوشي تلفن همراه مهم‌‏ترين دغدغه انجمن صنفي است ، گفت: جداي از كارت خدمات پس از فروش و گارانتي ، هولوگرام كنترل كيفيت با آرم انجمن صنفي بر روي گوشي‌‏هاي تلفن همراه به مردم در جهت استفاده مناسب‌‏تر از اين خدمات كمك مي‌‏كند.
رييس انجمن صنفي تلفن همراه ، اظهار داشت: مجموعه انجمن صنفي براي تاييد گارانتي و در جهت تاييد ارايه خدمات ، هولوگرام را در اختيار شركت ها قرار مي‌‏دهد تا ارايه سرويس‌‏هاي پس از فروش در بين مردم ايجاد شك نكند.
وي ، با بيان اين‌‏كه قراردادي في‌‏مابين انجمن صنفي و شركت‌‏هاي توزيع‌‏كننده تنظيم خواهد شد و تعهداتي نيز تعيين مي‌‏شود ، يادآور شد: هولوگرام به هر واردكننده‌‏اي تعلق نمي‌‏گيرد ؛ بلكه واردكننده گوشي تلفن همراه بايد داراي صلاحيت ارايه خدمات پس از فروش باشد.
فروتن ، با اشاره به اين كه كارشناساني براي تشخيص صلاحيت واردكنندگان گوشي در انجمن فعاليت‌‏ مي‌‏كنند ، خاطرنشان كرد: يكي از مولفه‌‏هاي مورد نظر ما براي تعيين صلاحيت شركت‌‏ها مجهز بودن آنها به كارگاهي در سطح شهر براي سرويس دهي كاربران است.
وي ، گفت: هولوگرام كنترل كيفيت اختصاص به برند خاصي ندارد ومي‌‏تواند بر روي همه گوشي‌‏هاي همراه قرار بگيرد.
همچنين ؛ در اين مراسم محمد نور مديرعامل شركت سيتادل و كمال دلسوز مدير بازاريابي اين شركت هر يك در خصوص خدمات پس از فروش تلفن همراه به عنوان مهم‌‏ترين مسئله حال حاضر بازار صحبت كردند.
دلسوز ، گفت: مركز سرويس دهي مهم‌‏ترين بخش از خدمات پس از فروش را شامل مي‌‏شود كه مي‌‏تواند پاسخگوي مشكلات و ناراحتي‌‏هاي استفاده كنندگان از گوشي‌‏هاي تلفن همراه باشد.
وي ، با بيان اين‌‏كه پارس سيتادل در تلاش است كه در آينده‌‏اي نزديك سرويس كاملا خوبي در اختيار مردم قرار دهد، تصريح كرد: سيتادل در نظر دارد سال آينده جايگزين ساير برندها در سراسر كشور شود.
وي ، افزود: بايد اطلاعات ، آموزش و تسهيلاتي براي مردم ايجاد كنيم كه تفاوت بين ضمانت‌‏نامه‌‏ها را تشخيص دهند ؛ چرا كه بسياري از شركت‌‏ها در كشور بدون سرويس سنتر معتبر و محل شخص ضمانت‌‏هاي غيرواقعي و بدون پشتوانه به مردم مي‌‏دهد.
محمد نور ، نيز با بيان اين كه هولوگرام‌‏هاي كنترل كيفيت صد درصد در بازار گوشي‌‏هاي همراه تاثير گذار خواهد بود، يادآور شد: هولوگرام‌‏ها تاثيري بر قيمت گوشي نخواهد داشت و ما درصدد هستيم كه قيمت‌‏ها را پايين‌‏تر نيز بياوريم.
وي ، افزود: گارانتي شركت سيتادل اصلي است و خدمات پس از فروش آن مشخص است و در آينده‌‏اي نزديك با نصب هولوگرام‌‏ها بر گوشي مردم اطمينان كامل نسبت به ضمانت‌‏نامه‌‏هاي پيدا خواهند كرد ؛ چرا كه اگر شركت نيز به تعهدات خود عمل نكند،‌‏ انجمن صنفي جوابگو خواهد بود.
مديرعامل سيتادل ، در پايان تاكيد كرد: كاربران بايد در خريد گوشي همراه دقت كنند و بدانند كه مركز خدمات مهم ترين مشخصه يك نمايندگي است ؛ چرا كه فروش موبايل بدون سرويس معنايي ندارد.