رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و لوازم جانبی گفت: با توجه به شکایاتی که به دفتر انجمن از سوی خریداران گوشی های تلفن همراه رسیده، کمیته حقوقی انجمن بررسی هایی انجام داد که متوجه شد بیشتر شکایات به عدم ارایه خدمات با کیفیت مطلوب و خدمات پس از فروش مربوط می شود.
به گزارش خبرنگار هموطن، "افشار فروتن ........" در جمع خبرنگاران افزود: با بررسی هایی که توسط کمیته حقوقی انجمن صورت گرفت، در نهایت ایجاد هولوگرام در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه با حداقل شرایطی که در نظر گرفته شده، شرکت ها و نمایندگی های فروش گوشی های تلفن همراه می توانند هولوگرام دریافت کنند، اظهار داشت: برخورداری از کارگاه مجهز و تعمیرکار مجرب و کاردان از جمله شرایطی است که شرکت ها برای دریافت هولوگرام باید داشته باشند.
فروتن از اعلام اسامی شرکتهایی که هولوگرام انجمن را دریافت کرده اند در آینده نزدیک خبر داد و افزود: نصب هولوگرام به منزله جلوگیری کامل از وقوع تخلفات و جرایم نیست اما شرایطی برای کاهش میزان تخلفات است.
به گفته وی، این هولوگرام به خریداران و کاربران تلفن همراه این امکان را می دهد که بتوانند از بین گوشی های استاندارد گوشی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از هر ضرری که ممکن است از هرجهت به آنها وارد شود، جلوگیری کنند.
فروتن اضافه کرد: این هولوگرام در جهت تامین نظر مردم و خریداران که در حقیقت همان هدف اصلی انجمن یعنی حفظ حقوق کاربران تلفن همراه است، ارایه می شود و می تواند تضمین کننده خدمات پس از فروش گوشی ها باشد.
وی، همچنین ارایه این هولوگرام را در جهت تامین منافع شرکت های دارای هولوگرام و تضمین کنترل کیفیت آنها موثر دانست.
رئیس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و لوازم جانبی از برخورد جدی کمیته حقوقی انجمن با متخلفانی که بخواهند در زمینه هولوگرام این انجمن تخلفی کنند، خبر داد.
وی، وجود یک اتحادیه مستقل برای ارایه کنندگان گوشی های تلفن همراه را ضروری دانست و افزود: اما اقدامات و شرح وظایف انجمن صنفی و اتحادیه مجزا و متفاوت از یکدیگر است.
فروتن با اشاره به اینکه سنف فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه از گسترده ترین و فعال ترین صنوف کشور است، تصریح کرد: تکنولوژی به ویژه تکنولوژی تلفن همراه در حال پیشرفت است و باید با فرهنگ استفاده از آن بیش از پیش آشنا شویم.