گیفت کارت آیتونز و گوگل پلی

نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد بازنشسته
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,931
    سپاس ها
    176
    سپاس از شما 1,339 بار در 486 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض جمع‌آورى 2هزار و 661ميلياردتومان نقدينگى از طريق ثبت‌نام تلفن همراه

    شركت مخابرات ايران امسال از طريق ثبت‌نام تلفن همراه توانست بيش از 2هزار و 661ميليارد تومان نقدينگى موجود در كشور را جمع‌آورى كند اين در حالى است كه بانك مركزى از طريق انتشار اوراق مشاركت در سال‌جارى كمتر از 500ميليارد تومان نقدينگى جمع كرده است.

    به گزارش دنياى اقتصاد با توجه به اينكه تاكنون 7ميليون و 988هزار و 919ثبت‌نام تلفن همراه در كشور انجام گرفته است طبق آمارها از اين ميزان يك ميليون و 190هزار و 254ثبت‌نام به صورت ويژه و با قيمت 180هزارتومان بوده است كه نشان‌دهنده جمع‌آورى 214ميليارد و 245ميليون و 720هزار تومان نقدينگى از معلمان آموزش و پرورش و برخى پرستاران شده است. همچنين 6ميليون و 798هزار و 665ثبت‌‌نام نيز از سوى مردم به صورت عادى و با قيمت 360هزار تومان صورت گرفته كه رقمى معادل 2هزار و 447ميليارد و 519ميليون و 400هزار تومان مى‌شود.

    به گفته داوود زارعيان مديركل روابط‌عمومى شركت مخابرات به ازاى هر موبايل 20درصد ماليات به دولت، 20درصد بابت هزينه توسعه ارتباطات روستايى و هزينه ثبت‌نام و 60درصد به شركت مخابرات ايران تعلق مى‌گيرد.

    بر اين اساس درآمد حاصل از ثبت‌نام تلفن‌همراه در كشور براى شركت مخابرات ايران يك‌هزار و 597ميليارد و 59ميليون و 72هزار تومان است.

    در اين ميان برخى از كارشناسان معتقدند مخابرات كشور وظايف ديگرى به جز جمع‌آورى نقدينگى كشور دارد كه از آن جمله، خصوصى‌سازى و كاهش انحصار دولتى در بخش مخابرات، سعى بر تامين زيرساخت ارتباطى و كمك به توسعه It از طريق مخابرات را مى‌توان نام برد.

    با توجه به اينكه مخابرات هيچ‌گاه ظرفيت اوليه شبكه را در هنگام ثبت‌نام‌ها اعلام نمى‌كند و در هر دوره 5/1 تا 2برابر ميزان پيش‌بينى شده براى تقاضاها اقدام به ثبت‌نام مى‌كند كارشناسان معتقدند مخابرات به دليل تكيه بر درآمد حاصل از ثبت‌نام موبايل مجبور به برنامه‌ريزى براى توسعه شبكه پس از ثبت‌نام است. در نتيجه عرضه تلفن‌همراه بر اساس تقاضاى بازار است كه اين مساله و تكرار آن تاكنون منجر به توسعه نيافتن شبكه و عدم كيفيت اين شبكه شده است.

    در اين زمينه داوود زارعيان به خبرنگار ما مى‌گويد: در سال 82 زمان ثبت‌نام‌ها پيش‌بينى شد كه 5/2 تا 3ميليون ثبت‌نام صورت مى‌گيرد اما 6/5ميليون موبايل ثبت‌نام شد در سال‌جارى نيز بر خلاف پيش‌بينى‌ها بيش از 5/7ميليون ثبت‌نام صورت گرفت اما شركت مخابرات به دليل نداشتن محدوديتى در افزايش ظرفيت‌ها و توسعه شبكه ثبت‌نام‌ها را متوقف نكرد زيرا توقف تقاضاهاى ثبت‌نام داراى تبعات منفى براى مخابرات مى‌شد.

    وى همچنين معتقد است بدون افزايش ظرفيت حتى يك واگذارى از سوى مخابرات صورت نخواهد گرفت.

    اين در حالى است كه كارشناسان مى‌گويند: مخابرات بايد براساس ظرفيت شبكه و ميزان توسعه آن در آينده، تعداد ثبت‌نام‌هاى موبايل را ابتدا تعيين كند و بيشتر از توان شبكه اقدام به ثبت‌نام نكند زيرا اين مساله از طرفى موجب كاهش كيفيت شبكه مى‌شود و از سويى ديگر آزاد بودن ميزان ثبت‌نام‌ها موجب افزايش تقاضاها و ايجاد بازار سياه مى‌شود چنانچه بسيارى از ثبت‌نام كنندگان متقاضى واقعى تلفن‌همراه نيستند و قصد بهره‌بردن از اين بازار را دارند.

    مسعود فاتح مدير امور رسانه‌هاى روابط‌عمومى وزارت ارتباطات نيز با اشاره به واگذارى بخش اعظم موبايل‌ها در سال آينده و واگذارى تعداد كمى در بهار سال 86 گفت: با توجه به برنامه اصلاحى شبكه تلفن‌همراه طبق فازبندى‌هاى صورت گرفته اصلاحات شبكه ادامه مى‌يابد و تا زمانى كه كيفيت و ظرفيت شبكه به حد مطلوب نرسد واگذارى جديد موبايل صورت نمى‌گيرد.

    به گفته زارعيان جزئيات كامل واگذارى موبايل‌ها 27فروردين سال آينده پس از دريافت آمار كامل ثبت‌نام‌ها و وضعيت شبكه تلفن‌همراه اعلام مى‌شود.



  • #2
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد بازنشسته
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,931
    سپاس ها
    176
    سپاس از شما 1,339 بار در 486 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    تلفن همراه سبدى براى جمع‌آورى نقدينگى


    بررسى وضعيت ثبت‌نام تلفن همراه در هر دوره نيازمند ارزيابى شرايط خاص آن دوره و وضعيت عمومى موبايل در كشور توامان است. تلفن همراه به عنوان ارزشمندترين كالاى ارتباطى در جهان در حال توسعه و جامعه ايرانى مورد تقاضاى بالايى قرار دارد و سرعت پاسخ‌دهى به اين تقاضا همزمان با ارائه سرويس‌هاى متناسب با آن مهمترين چالش دولت‌ها و بخش‌هاى خصوصى فعال در اين زمينه است.

    در ايران به‌رغم رشد سريع واگذارى تلفن همراه تنها ده درصد از افراد جامعه از اين وسيله ارتباطى بهره مى‌برند. جذابيت و ضرورت مالكيت آن از يك‌سو و كمبود آن در بازار ارتباطى و اقتصادى كشورى مثل ايران آن را به مثابه كالايى پرسود درآورده كه مى‌تواند وظيفه مربوط به سرمايه‌گذارى و كسب سود را در اين بازار ايفا كند. بسيارى از مردم به تلفن همراه فقط به يك وسيله ارتباطى نمى‌نگرند، بلكه آن را به عنوان جايگزينى براى شكل و شيوه‌اى از سرمايه‌گذارى مى‌بينند كه مى‌تواند در مدت زمانى كوتاه آنها را به سود قابل توجهى برساند.

    در جامعه امروز ايران بسيارى از امور نقش خود را به ديگر امور سپرده‌اند و خود هم نقش ديگرى را بر عهده گرفته‌اند. تاكسى‌تلفنى نقش تاكسى‌هاى عادى را ايفا مى‌كند، تاكسى عادى نقش اتوبوس را بازى مى‌كند و اتوبوس وظيفه مترو را بر عهده گرفته است، در چنين بازارى هيچ تعجبى ندارد كه تلفن همراه نقش اوراق مشاركت را ايفا كند. بر اين اساس شايد هيچ كالايى مثل تلفن‌همراه از چنين قابليت سودآورى برخوردار نباشد.

    جمع‌آورى دو هزار و 600ميليارد تومان نقدينگى از بابت ثبت‌نام تلفن همراه شايد در نگاه نخست و بر اساس پيش‌بينى‌ها چندان عجيب به نظر نرسد، اما وقتى مشاهده مى‌كنيم كه تمام اوراق مشاركتى كه امسال از طريق بانك مركزى ارائه شده كمتر از 500ميليارد تومان نقدينگى براى دولت كسب كرده، متوجه مى‌شويم كه تلفن همراه امروزه يك محل درآمد قابل توجه براى دولت به شمار‌ مى‌آيد، به طورى كه در بودجه نيز محل درآمد و هزينه آن كاملا مشخص شده است.

    بر اين اساس ثبت‌نام تلفن همراه با توسعه ارتباطات هم رابطه مستقيم پيدا كرده، از اين‌رو مقامات مخابرات در اين پارادوكس چاره‌اى جز ثبت‌نام مجدد ندارند، حتى اگر مطمئن باشند كه نمى‌توانند به بخش قابل توجهى از وعده‌هاى اعلام شده عمل كنند. اما شايد نكته آنجا است كه شرايط امروز ارتباطى كشور با شرايط آخرين دوره ثبت‌نام در دو سال قبل يكسان نيست، بنابراين درگير كردن مخابرات با چنين حجم كلانى از كار روى شبكه تلفن همراه شايد گزينه مناسبى نبود. اپراتور دوم با سيم‌كارت‌هاى صد و پنجاه هزار تومانى بنا به گفته خود مقامات مخابرات از اواسط سال آينده كار خود را آغاز مى‌كند و مى‌تواند تا چند ميليون سيم‌كارت در سال نيز تحويل مشتريان دهد.

    اپراتور اعتبارى - تاليا - نيز قرار است تا تابستان سال آينده ظرفيت خود را به دو ميليون سيم كارت برساند. با چنين چشم‌اندازى ولع ثبت‌نام بيشتر براى سيم‌كارت‌هاى دولتى عملا غيرمنطقى بود و ديديم كه مقامات مخابراتى قبل از ثبت‌نام چگونه براى جذب مشتريان بيشتر وعده واگذارى همه سيم‌كارت‌ها را مى‌دادند و با پايان يافتن ثبت‌نام‌ها چگونه آن وعده‌ها به واگذارى بخشى از ثبت‌نام‌ها تغيير يافت.

    مقامات مخابراتى همواره تقاضاى بازار و هراس از بازار سياه را دليل آزاد گذاشتن ثبت‌نام به تعداد دلخواه عنوان مى‌كنند، اما براى سالى كه حداقل راه‌اندازى چند ميليون سيم‌كارت جديد پيش‌بينى مى‌شود، چرا بايد تعداد ثبت‌نام‌ها را به حدى رساند كه عملا خالى كردن بازار از تقاضا مشاهده شود؟
    آيا نمى‌شد اين اجبار مخابرات به افزايش ضريب نفوذ را از طريق بخش غير دولتى - يا حداقل غير مخابراتى - پيگيرى كرد و شرايط را براى رقباى مخابرات در اين بخش نيز مناسب‌تر نگاه داشت و بالاخره آيا كدام كارشناس خوش‌بينى مى‌تواند تصور كند كه مخابرات با وجود چنين حجم اختلالى در شبكه فعلى مى‌تواند عملا سرويس مناسبى را با واگذارى‌هاى آينده به مشتركان ارائه دهد؟




  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •