به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، چین، پیام های متنی تلفن همراه و اینترنت را به شدت كنترل می كند. قانون جدیدی درچین وضع شده كه از ارسال پیام های كوتاه با مقاصد تبلیغاتی ، بدون اجازه فرد، جلوگیری می كند و تمام پیام هایی كه ازاین نوع ارسال می شوند باید با عنوان آگهی تبلیغاتی یا AD مجوز بگیرند. یكی دیگر از قوانین وضع شده این است كه تلفن های همراه باید حتما به اسم خود شخص كاربر ثبت شود. دولت جزئیات زیادی را در اختیار افراد نمی گذارد. برای مثال، گزارشی مبنی بر نحوه كنترل پیام ها و یا ضوابط اخطار و یا زمان اجرای آن دراختیار مردم قرار نمی گیرد. این كنترل برروی پیام های اینترنتی نیز اعمال می شود و این اقدام با توجه به تعداد 111 میلیون كاربر اینترنتی و تلفن همراه بسیار حساس است كه به منظور مقابله با كلاهبرداری های اینترنتی از طریق تلفن همراه انجام می شود.
منبع : news.yahoo