69 درصد این افراد اظهارداشتند که علاقه ای به گوش کردن موسیقی از طریق تلفن های همراه خود ندارند
13/12/1384
تاليانيوز- براساس تحقیقی که درروزپنج شنبه انجام شد، بسیاری از آمریکایی ها تمایلی به دریافت برنامه های تلویزیونی و یا گوش کردن به موسیقی از طریق گوشی های تلفن همراه خود ندارند . نتایج این تحقیق براي اپراتورهایی که درزمینه ارائه موسیقی و برنامه های تلویزیونی برروی گوشی های تلفن همراه تلاش می کنند بسيار نااميد کننده بود.
به گزارش پايگاه خبري تاليانيوز به نقل از InformationWeek، این تحقیق که بوسیله گروه تحقیقاتی Royal Bank of Canade’s RBC Capital Markets انجام شد و در قالب آن 1001 آمریکایی مورد پرسش قرارگرفتند که نزديک به 75 این افراد اظهار داشتند که تمایلی به تماشای برنامه های تلویزیونی برروی گوشی های تلفن همراه خود ندارند. درضمن 69 درصد این افراد اظهارداشتند که علاقه ای به گوش کردن موسیقی از طریق تلفن های همراه خود ندارند .
طبق نظرآر. بی . سی علت این مسئله آن است که مردم ازتغییرات مدام تکنولوژی تلفن همراه احساس خطر می کنند.
مارک سو تحلیلگر RBC Capital Markets مي گويد : "کاربران تلفن همراه معمولا ازاستفاده از خدمات جدید تلفن همراه که دائما وارد بازارمی شوند، سربازمی زنند؛ زیرا ازاینکه این محصولات جدید مشمول گذشت زمان شده و کارایی خود را از دست دهند ، نگران هستند.
وی همچنین اظهارداشت : " هرچه که لوازم تلفن همراه پیچیده ترمی شوند ، این مسئله شدت می یابد. اما این مسئله نباید اپراتورهای تلفن همراه را از ادامه برنامه هایشان باز دارد. موسیقی دیجیتالی، برنامه های ویدیویی و سیستم های جستجوی شبکه که با استفاده از تلفن همراه ساده ترشده است درآمد بیشتری رانصیب اپراتورهای تلفن همراه می کند.
نتایج برآمده از این تحقیق نشان می دهد که مردم آمریکا تمایلی به اینکه که تبلیغات تجاری را از طریق گوشی های خود دریافت کنند، ندارند . در ضمن از هر 10 نفری که مورد بررسی قرارگرفتند ، 6 نفر اظهارداشتند که بازاریابی از طریق تلفن همراه یک کارمشمئز کننده و نفرت انگیز است و باید جلوی این کارگرفته شود . حتی برخی از کاربران تلفن همراه ازاین هم فراتررفتند. ازهر10 نفر مصاحبه شونده 4 نفراظهارداشتند که حتی راضی هستند مبلغ بیشتری بپردازند ولی درعوض تلفن همراهی داشته باشند که پخش برنامه های تبلیغاتی و یا پیام ها ی تجاری از طریق آن ممنوع باشد.
این تحقیق که توسط شرکت RBC انجام گرفت ،منعکس کننده پیش بینی هایی است که دراواخرسال گذشته توسط Forrester Research اعلام شد. این تحقیق دقیقا زمانی انجام شد که شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن همراه تلاش زیادی برای ارائه خدمات جدید ازقبیل بارگذاری موسیقی می کردند.
فارستر به فروشندگان تلفن همراه هشدارداد:" سیستم دریافت موسیقی از طریق گوشی های تلفن همراه قابل مقایسه با فعالیت شرکت اپل و دستگاه iPod آن نیست .
سازندگان تلفن همراه باید تقاضای بازار برای محصولاتی ازقبیل وسایل ضبط موسیقی ازطریق تلفن همراه ، محصولا ت نرم افزاری وسایل مورد نیازبرای انجام عملیات ضبط سریع موسیقی را افزایش دهند و این امکان رابرای علاقمندان به موسیقی فراهم آورند تا بتوانند موسیقی دلخواه خود را به راحتی و به سرعت از طریق گوشی موبایل خود بشنوند .
منبع : روابط عمومی تالیا