17 فروردين 1385 - بی بی سی- شرکت تلفن همراه ديزنی در آمريکا خدمات تازه ای را عرضه کرده که والدين را قادر می سازد بر نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن های همراه نظارت کنند.

آنها قادر خواهند بود پيام های صوتی، متنی، ويديويی و تصويری نوجوانان را وارسی کرده و محدوديت هايی را بر تماس های تلفنی اعمال کنند.

اين تلفن ها همچنين امکان رديابی محل جغرافيايی کودکان را به وسيله سيستم موقعيت ياب جهانی (GPS) فراهم می کند.

ديزنی، شرکت بزرگ سرگرمی، اميد دارد فعاليت های خود را به بازار نه چندان شناخته شده اما رو به رشد تلفن های همراه برای کودکان بين ۱۰ تا ۱۵ سال گسترش دهد.

جرج گروبر، مدير عامل شرکت تلفن همراه ديزنی می گويد: "اين بازار هنوز در مرحله رشد است".

شرکت ديزنی با اين خدمات ۲۰ تا ۳۰ ميليون کودک را مورد هدف قرار داده است.

تصميم به راه اندازی اين خدمات در پی تحقيقاتی صورت گرفت که نشان می داد والدين تمايل دارند از محل حضور فرزندانشان در زمانی مشخص مطلع شده و بتوانند در همان موقع با آنها صحبت کنند.

'بازار بزرگ برای نوجوانان'

در حالی که بازار تلفن های همراه در آمريکا تثبيت شده و ۷۰ درصد جمعيت، دارنده تلفن همراه هستند، اين رقم درميان نوجوانان بسيار کمتر است.

بر اساس گزارش شرکت تحقيقاتی ژوپيتر که در حوزه فناوری به تحليل آمار می پردازد، حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد از ۱۳ ساله ها از تلفن همراه استفاده می کنند.

نزديک دو سوم والدين هزينه تلفن های همراه نوجوانانشان را می پردازند.

تلفن های جديد برای والدين از ماه ژوئن روی اينترنت فروخته خواهند شد.

شرکت ديزنی هنوز هزينه اين خدمات تازه را اعلام نکرده اما اشتراک ماهانه شرکت های ديگر برای هر عضو تازه خانواده، چيزی کمتر از ۱۰ دلار است.

اين دومين سری از خدمات ويژه شرکت ديزنی در زمينه تلفن های همراه است. در ماه فوريه ۲۰۰۶ اين شرکت خدماتی برای علاقمندان به ورزش راه اندازی کرده بود.

شرکت تلفن سازی نوکيا پيش بينی کرده که بازار جهانی تلفن های همراه در سال جاری ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.