شركت ارائه‌دهنده خدمات تلفن اينترنتي "اسكايپ" روز جمعه اعلام كرد تعداد كاربران خدمات اين شركت از مرز ‪ ۱۰۰‬ميليون نفر گذشته است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدرس، شركت "اسكايپ" كه مركز آن در لوكزامبورگ قرار دارد، سپتامبر سال گذشته از سوي شركت "يي‌بي" خريداري شد و در آن زمان تعداد كاربران خدمات تلفن اينترنتي اين شركت ‪ ۵۴‬ميليون نفر اعلام شده بود.

خدمات شركت "اسكايپ" را كه در اصل طراحان نرم‌افزار معروف به اشتراك گذاري هارد ديسك "كازا" خلق كرده‌اند، به كاربران اجازه مي‌دهد به صورت رايگان و با استفاده از هدفون و ميكروفون و از طريق اينترنت با يكديگر صحبت كرده و يا با قيمتهاي ناچيز، به خطوط تلفن ثابت و يا همراه متصل شوند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد محبوبيت خدمات تلفن اينترنتي با سرعت چشمگيري در حال افزايش است و به طور مثال هم‌اكنون در هر لحظه چندين ميليون نفر از خدمات شركت "اسكايپ" براي تماس با يكديگر استفاده مي‌كنند و اين امر سبب كاهش سود شركتهاي مخابراتي سنتي شده است.

شركت "اسكايپ" تلفن اينترنتي خود را در سال ‪ ۲۰۰۳‬راه‌اندازي كرد و از آن زمان تاكنون بيش از ‪ ۱۰۰‬ميليون نفر به منظور استفاده از اين خدمات اينترنتي ثبت نام كرده‌اند.