گروه ویژه
گیفت کارت آیتونز و گوگل پلی

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 28

موضوع: اخبار 07-03-1385

  1. #1
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض اخبار 07-03-1385

    وصلت «ايران‌سل» با كارتل‌هاي خارجي، رويای بي‌تعبير نمايندگان

    --------------------------------------------------------------------------------

    بازتاب-در حالي كه مخالفت شديد نمايندگان مجلس، به لغو قرارداد ترك‌سل و تصويب ضرورت ايفاي نقش مديريتي، امنيتي و تأمين مالي مناسب پروژه «ايران‌سل» منجر شد، اطلاعات رسيده به خبرنگار «بازتاب»، حاكي از آن است كه اين پروژه به بهشت كارتل‌هاي مخابراتي خارجي تبديل شده و اين شركت‌ها، با واسطه‌گري چند شركت ايراني، بخش چشمگير فعاليت «ايران‌سل» را انجام مي‌دهند.

    بر پايه بند «2ـ3ـ3» مناقصه ياد‌شده، همه وظايف مديريتي شرکت ايران‌سل، که بنا بر قانون مجلس، بايد در اختيار سها‌مداران ايراني باشد، در قراردادي در اختيار شرکت MTN گذاشته شده ‌است و از اين بابت، از طرف داخلي، هزينه نيز دريافت مي‌کنند؛ يعني اگر در ترکيب پيشين، شرکت ترک‌سل، مسئول مديريت اپراتوري بود و هزينه‌اي دريافت نمي‌کرد، در ترکيب جديد، شرکت MTN با همان اختيارات، هزينه نيز مي‌‌گرفت.

    ضمنا براي دو سال اول قرارداد شركت امور مالي از شركت «MTN» و معاون او نيز از شركت «ايران‌سل» خواهد بود.

    از همه مهم‌تر موضوع تأمين مالي پروژه است. هرچند پيشتر اعلام شده بود، در اين پروژه، شركت «MTN» آفريقاي جنوبي، حدود سيصدميليون يورو سرمايه‌گذاري كرده است، بنابر بند 4 ماده b اين قرارداد، مبلغ سيصدميليون يورو به عنوان يك سهامدار، به صورت وام و قرض براي پرداخت هزينه پيش از ليسانس داده مي‌شود كه بر اساس يك وام چهار ساله با نرخ بهره بانكي به اضافه labour محاسبه مي‌شود و تضمين دولت ايران براي بازپرداخت را نيز لازم دارد.

    همچنين بر پايه قرارداد، برآورد مي‌شود كه مبلغ هشتصد تا يك ميليارد دلار نياز است تا از طريق گروه سومي، كه نامي از آن در قرارداد برده نشده است، تهيه و از راه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري تأمين شود.

    در سال 2006، مبلغ پانصد ميليون دلار براي انجام پروژه، مورد نياز است كه معلوم نيست، از چه راهي تأمين مي‌شود و به نظر می‌رسد از پيش‌فروش‌ها به مردم و گرفتن اين وجوه از آنان، به دست خواهد آمد.

    بنابراين، به‌‌رغم تبليغات واگذاري اپراتوري موبايل به شركت‌هاي خارجي، تحت عنوان «سرمايه‌گذاري بزرگ خارجي»، شركت MTN، بدون يك دلار سرمايه‌گذاري (به ‌جز هزينه ليسانس)، همه تجهيزات مورد نياز را خريد و نصب مي‌كند و روش اين شركت چيزي نيست، جز واگذاري شبكه كل كشور به چهار پيمانكار عمومي (GC) كه بايد خود نيز فاينانسور داشته باشند.

    يكي از شركت‌هاي داخلي، كه در اين پروژه، نقش مهمي ايفا مي‌كند، با توجه به توان مالي بالاي خود، در بيشتر پروژه‌هاي مخابراتي، وارد مي‌شود و پس از برنده شدن در مناقصات (به قيمت تضعيف شرکت‌هاي توانمند ولي نوپاي داخلي) انجام آن‌ را به شرکت‌هاي خارجي يا نمايندگان آن‌ها مي‌دهد (مانند مناقصه SMS، Billing، نصب تجهيزات موبايل و ...)؛ اين شركت، نام اين كار خود را هم «صنعت بدون کارخانه» گذاشته‌ است.

    این گزارش می‌افزاید:اجراي همه قراردادهاي پيمانکاري ايران‌سل به خارجي‌ها داده شده است:

    *بخش شبکه (NSS) شامل بخش سوييچينگ و مديريت (مهم‌ترين بخش امنيتي) به شرکت نوکيا با کنسرسيوم فارس (شرکت‌هاي مخابراتي بزرگ در شيراز مانند صاشيراز (وابسته به صاايران) و کارخانجات مخابراتي ايران وابسته به وزارت ICT)).

    بخش راديويي (BSS)، شامل BTSها که در سراسر کشور توزيع مي‌شوند و حجم عمده هزينه در اين بخش است:
    *نوکيا (تهران، گلستان و مازندران، خراسان و سمنان) با شرکت تکفام (از نيروهاي قبلي زعيم؛ مديرعامل: مهندس فيروزآبادي برادر معاون سابق فني وزارت اطلاعات و از مخالفان اصلي ترک‌سل، بنياد شهيد نيز در اين شرکت سهامدار است).
    *آلکاتل (بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و سيستان) با شرکت کامکارسيستم (بنياد مستضعفان).
    *هواوي (اردبيل، آذربايجان، گيلان، قزوين و زنجان، همدان، ايلام، کرمانشاه،کردستان، مرکزي و قم) با شرکت صنايع مخابرات ايران (وابسته به صاايران).
    *اريکسون (چهارمحال، اصفهان، خوزستان، کهگيلويه، يزد) با شرکت صاتف (وابسته به سازمان هوافضا).

    گفتنی است، در حال حاضر، شرکت‌هاي مزبور، مشغول اعلان آگهي براي انتخاب پيمانکاران فرعي خود هستند





  2. #2
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    افزايش تعرفه، قيمت گوشي را 70 درصد افزايش مي‌‏دهد

    --------------------------------------------------------------------------------

    با اجراي افزايش 56 درصدي تعرفه گمركي گوشي‌‏هاي تلفن همراه ، قيمت اين گوشي‌‏ها در بازار بيش از 70 درصد افزايش پيدا خواهد كرد.


    محمد حسن صدري مديرعامل خدمات طلايي نوكيا (نيا) ، در گفت‌وگو با ايلنا، در رابطه با افزايش تعرفه گوشي‌‏هاي تلفن همراه،گفت: در حال حاضر بازار گوشي تحت تاثير اين سياست قرار گرفته و فروشندگان تا مشخص شدن نهايي اين وضعيت اقدام به خريد و فروش نمي‌‏كنند.
    وي يادآور شد: قرار بود وزارت بازرگاني در كتابچه تعرفه گمركي، ظرف مدت امروز و فردا اجرا يا عدم اجراي اين طرح را اعلام كند و تا مشخص شدن اين وضعيت بايد صبر كرد.

    صدري با بيان اين كه قيمت گوشي‌‏هاي موجود در بازار براساس اين شايعات درصد نامناسبي افزايش پيدا كرده است، خاطرنشان كرد: با اجرايي شدن اين سياست قيمت گوشي از اين هم بالاتر خواهد رفت.
    وي ، با اشاره به اختلاف فاحش تعرفه گمركي قديم با نرخ جديد 60 درصد ، تصريح كرد: در اين بين تنها مصرف كننده متضرر مي‌‏شود، چرا كه واردكننده نيز با توجه به افزايش تعرفه ، نرخ فروش خود را بالا مي‌‏برد ، اما مصرف كننده مجبور خواهد شد كالاي قاچاق بدون گارانتي و خدمات با قيمت پايين‌‏تر بخرد.
    وي ، افزود: دولت بايد در اجراي اين طرح منافع مصرف كننده را نيز در نظر بگيرد.



  3. #3
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    بلغارستان به رومينگ بين‌المللي شركت ارتباطات سيار مي‌پيوندد

    --------------------------------------------------------------------------------

    مشتركان اپراتورهاي Globul بلغارستان و MTN آفريقاي جنوبي، از روز دوشنبه - هشتم خردادماه جاري -، به جمع مشتركاني كه مي‌توانند از شبكه‌ي ارتباطات سيار استفاده كنند، افزوده مي‌شوند.

    به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از اين پس مشتركان اين دو اپراتور كه به ايران سفر مي‌كنند، مي‌توانند از طريق شبكه‌ي شركت ارتباطات سيار، از تلفن همراه خود استفاده كنند و مشتركان ايراني نيز در سفر به اين دو كشور مي‌توانند از خدمات اپراتورهاي مذكور استفاده كنند.

    براساس اين گزارش، Globul، اولين اپراتور بلغارستان و MTN دومين اپراتور از كشور آفريقاي جنوبي است كه به مجموعه‌ي رومينگ بين‌المللي شركت ارتباطات سيار مي‌پيوندند؛ از شهريورماه سال 84، با برقراري رومينگ متقابل با اپراتور Celc آفريقاي جنوبي، امكان استفاده از تلفن همراه براي مشتركان ايراني در سفر به اين كشور فراهم بود.

    طبق اعلام، با برقراري رومينگ مذكور، تعداد اپراتور‌ها و كشورهايي كه شركت ارتباطات سيار‌، در راستاي گسترش خدمات خود، به انعقاد رومينگ بين‌المللي با آن‌ها اقدام كرده است، به 89 اپراتور از 51 كشور، افزايش مي‌يابد و تلاش‌ها در جهت گسترش خدمات رومينگ، كماكان ادامه خواهد يافت.

    در پايان اين گزارش آمده است: از تاريخ دوم خردادماه سال جاري، سرويس رومينگ با اپراتور Orange فرانسه كه قبلا به صورت يك طرفه و فقط براي مشتركان اين اپراتور فرانسوي در ايران فعال بود، به صورت دو طرفه فعال شده و امكان استفاده از سرويس رومينگ اين اپراتور، براي مشتركان ايراني در سفر به اين كشور نيز فراهم شده است.



  4. #4
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    شرايط براي توليد داخلي گوشي تلفن همراه مناسب نيست

    --------------------------------------------------------------------------------

    هموطن-رئيس هيأت مديره شركت مادر تخصصي مخابرات ايران گفت: گوشي تلفن همراه موضوع خوبي براي توليد داخل نيست زيرا شرايط كشور در حال حاضر نسبت به گذشته تغيير كرده است.
    وفا غفاريان در خصوص افزايش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه از 4 به 60درصد افزود: زماني كشور تجربه توليد داخلي گوشي تلفن همراه را داشت كه داراي ويژگي و شرايط خاصي بود.
    وي ادامه داد: ارائه سيم‌كارت با گوشي‌ تلفن همراه كه به نوعي ضمانت فروش توليد داخل بود، عدم ورود موازي و مسافري گوشي تلفن همراه و نيز نبود تنوع و سرعت تغيير در بازار سه ويژگي اين بازار در گذشته بود.
    غفاريان با بيان اينكه بالا رفتن تعرفه واردات افزايش ورود موازي گوشي تلفن همراه به كشور را به همراه خواهد شد، گفت: ورود گوشي تلفن به شكل همراه مسافر بدون پرداخت عوارض گمركي صورت خواهد گرفت كه توليد داخلي در كنار اين موضوع بايد با رقباي خارجي خود نيز رقابت كند.
    وي گستردگي تنوع و سرعت تغيير و تكنولوژي را از جمله عوامل مهم در بازار تلفن همراه بيان كرد و افزود: در اين بازار و با اين شرايط، رقابت براي توليد داخلي غيرممكن نيست ولي بسيار دشوار خواهد بود.
    معاون وزير ارتباطات به وجود پتانسيل و توان شركت هاي داخلي در توليد گوشي تلفن همراه اشاره و عنوان كرد: كارخانجات فعلي توان فني مناسبي براي توليد گوشي تلفن همراه دارند ولي در رقابت چار مشكل خواهند شد.



  5. #5
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    هند به مركز توليد و صادرات گوشي تلفن همراه آسيا تبديل مي‌شود

    --------------------------------------------------------------------------------

    كشور هند كه اكنون سريع‌ترين رشد بازار خدمات وايرلس جهان را دارد، در آينده‌ي نزديك به مركز توليد و صادرات گوشي تلفن همراه تبديل خواهد شد.

    به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت‌هاي سازنده‌ي گوشي تلفن همراه در جهان، اكنون نگاه ويژه‌اي به سومين اقتصاد بزرگ آسيا دارند كه البته در زمينه‌ي صنعت فناوري نيز پيشگام است.

    به عقيده‌ي كارشناسان بازار، هيچ ترديدي نيست كه هند در حال تبديل شدن به مركز صادرات گوشي تلفن همراه به خاورميانه، كشورهاي همسايه و حتي اروپا است.

    در اين ميان نوكيا، كه نيمي ‌از بازار ‌٥/٢ ميليارد دلاري تلفن همراه هند را در كنترل خود دارد، ‌٤٠ درصد از حجم توليد ساليانه‌ي خود را در هند به صادرات اختصاص مي‌دهد.

    شركت ال.جي كره‌ي ‌جنوبي نيز اخيرا در ايالت "پون" هند، كارخانه‌ي توليد گوشي تلفن همراه با ظرفيت توليد ‌٢٠ ميليون دستگاه تا سال ‌٢٠١٠، ايجاد كرده كه نيمي ‌از آن صادر خواهد شد.

    نتايج تازه‌ترين مطالعات انجام شده همچنين نشان مي‌دهد، بازار داخلي تلفن همراه هند تا سال ‌٢٠١٠، به ‌٨/٥ ميليارد دلار مي‌رسد و پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از ‌٥٥ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه مصرف خواهد داشت كه نسبت به سال قبل حدود ‌٧١ درصد افزايش يافته است؛ علاوه بر آن، اين كشور ماهانه شاهد افزايش چهار تا پنج ميليوني تعداد مشتركان تلفن همراه است.



  6. #6
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    افزايش قيمت گوشي تلفن همراه غير قانوني و با متخلفين برخورد مي شود!

    --------------------------------------------------------------------------------

    چنانچه اين تعرفه اعمال شود در اولين قدم قاچاق اين كالا افزايش مي يابد
    06/03/1385
    افزايش قيمت گوشي تلفن همراه غير قانوني و با متخلفين برخورد مي شود!
    رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي؛ با بيان مطلب فوق، گفت: در حال حاضر اعضاي انجمن تا مشخص نشدن وضع موجود و سرانجام رسيدن وضع موجود از فروش اين كالا خودداري مي كنند و آن دسته از فروشندگان هم كه از اين آب گل آلود براي سود بيشتر خويش ماهي مي گيرند خلاف قانون عمل مي كنند و با آنها برخورد خواهد شد.

    به گزارش موج، وي در خصوص اعمال تعرفه 60 درصدي واردات تلفن همراه گفت: چنانچه اين تعرفه اعمال شود در اولين قدم قاچاق اين كالا افزايش مي يابد و در گام بعدي از آنجايي كه نمايندگي هاي رسمي شركت هاي معتبر ديگر توان رقابت را در اين حوزه را از دست مي دهند نمايندگي هاي خود را به كشورهاي همسايه از جمله دبي انتقال مي دهند.

    وي با بيان اين كه اين طرح كارشناسي نشده، معايبي به همراه خواهد داشت، اظهار كرد: افزايش تعرفه‌ي وارداتي گوشي تلفن همراه به ضرر مصرف كننده و به طور كلي سيستم‌هاي مرتبط تلفن همراه خواهد بود.

    وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه آيا اين طرح در راستاي جلب و جذب علاقه‌مندان براي توليد گوشي تلفن همراه است،‌ گفت: به هيچ وجه نمي توان در مدت زمان كوتاهي با بازاري كه توسط شركتهاي چيني قبضه شده رقابت كرد.

    وي در خصوص شايعاتي مبني بر اينكه عده اي از نمايندگي هاي شركتهاي معتبر در داخل كشور اقدام به واردات گوشي تلفن همراه با رقم بالا قبل از اعلام خبر افزايش تعرفه نموده اند، تصريح كرد: چنين چيزي به هيچ وجه صحيح نيست و نمايندگي هاي شركتهاي معتبر نيز با اين افزايش تعرفه مخالف هستند.
    __________________



  7. #7
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    تعرفه 60 درصدي براي واردات گوشي تلفن همراه هنوز تصويب نشده است !!!

    --------------------------------------------------------------------------------

    وزارت صنايع پيشنهاد افزايش 56 درصدي تعرفه واردات گوشي تلفن همراه را به كميسيون ماده يك ارائه كرده است
    06/03/1385
    يك مقام مسئول گفت: تعرفه 60 درصدي براي واردات گوشي تلفن همراه به كشور تنها يك پيشنهاد بوده و هنوز به تصويب نرسيده است.
    اين مقام مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس افزود: وزارت صنايع پيشنهاد افزايش 56 درصدي تعرفه واردات گوشي تلفن همراه را به كميسيون ماده يك ارائه كرده است.

    وي ادامه داد: اين پيشنهاد بايد در كميسيون ماده يك كه جمعي از وزرا مانند صنايع، بازرگاني، اقتصاد و رؤساي بانك مركزي و اتاق بازرگاني در آن حضور دارند، بررسي و سپس نهايي شود.

    اين مقام مسئول تاكيد كرد: هنوز كميسيون ماده يك پيشنهاد وزارت صنايع را مورد بررسي قرار نداده و احتمال آن وجود دارد كه اين ميزان تعرفه كاهش يابد.

    وي ادامه داد: هدف وزارت صنايع از ارائه اين پيشنهاد حمايت از توليد داخلي است. گزارش فارس حاكي است كه در گذشته تنها يك كارخانه (صاايران) در كشور اقدام به توليد گوشي تلفن همراه مي‌كرد كه اكنون به حالت نيمه تعطيل درآمده است



  8. #8
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    آداب سخنوری در روابط عمومی

    --------------------------------------------------------------------------------

    ‌بی‌شک با ورود اپراتور دوم ( و در آینده اپراتور سوم ) به فضای ارتباطات سیار کشور و ایجاد رقابت در این حوزه حساسیت‌ها در امر روابط‌عمومی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد
    06/03/1385
    حمید رضا نیکدل- دنياي اقتصاد- سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیاراخیرا اعلام کرده است‌: ‌70درصد اختلالات SMS به خود مشترکان شبکه مربوط می‌شود. ‌(‌نقل ازشماره 6 روزنامه فناوران اطلاعات مورخ سه شنبه 3 خرداد)
    در ادامه مصاحبه مذکور ایشان به مواردی اشاره کرده‌اند که در مجموع حاکی از احساس نیاز به آموزش مصرف‌کنندگان سرویس پیام کوتاه در راستای نیل به اهداف زیر است‌:

    1 -‌توجیه فنی مصرف‌کننده در حدلازم در جهت نحوه صحیح استفاده از سرویس و جلوگیری از ایجاد توقعات نادرست مخاطب. ( مانند توقع دریافت بلافاصله پیغام به وسیله گیرنده زمانی که گوشی‌همراه او خاموش و یا خارج از پوشش BTS است) 2 -‌توجیه مصرف‌کننده جهت عدم استفاده غیر‌ضروری از سرویس در ساعات پیک ترافیک شبکه‌‌.

    فارغ از آنکه تا چه حد موارد فوق به ویژه مورد دوم به ضعف فنی و بنیادی شبکه مربوط می‌شود و صرف نظر از اینکه واقعا چه فعالیتی در راستای حل این مشکل در حال انجام است بلکه صرفا از دیدگاه حرفه‌ای روابط عمومی این مصاحبه را می‌توان اظهارنظری در حوزه آموزش مخاطب (publictraining) دانست که امروزه در دنیای روابط عمومی مدرن کاملا متداول است و از این لحاظ می‌بایست این نگرش را ستود. از برنامه‌های آموزشی کلان اجتماعی و از فعالیت‌های بهداشتی مانند مبارزه با بیماری‌های واگیر ( ایدز، هپاتیت و...) و مصرف دخانیات گرفته تا برنامه‌های اصلاح رفتارهای اجتماعی مانند فرهنگ ترافیک و مصرف انرژی همگی در این حیطه می‌گنجند. این نوع برنامه‌ها را کلا از لحاظ محتوایی می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

    - دسته اول آنهایی هستند که هدف اصلی‌شان سلامت روحی روانی جامعه است که در آن مخاطب احساس می‌کند به عنوان یک شهروند اهمیت دارد و مجریان این برنامه جامع آموزش عمومی در مورد او نگران هستند. فارغ از آنکه در صورت موفقیت چنین برنامه‌هایی در بودجه‌های کلان مملکتی نیز صرفه‌جویی‌های بسیاری خواهد شد نهایتا مخاطب بدون هیچ پیش فرضی ذهن خود را در معرض این برنامه روابط عمومی قرار داده و بسته به قدرت و میزان تاثیرگذاری آن تغییر رفتار خواهد داد‌. در این مورد وجه غالب غیرانتفاعی بودن است ضمن آنکه درگیری ذهنی مخاطب با مسائلی از قبیل سلامتی و طول عمربسیار بالاست. هر یک از برنامه‌های آموزش سلامت اجتماعی و یا عام‌المنفعه در این دسته طبقه بندی می‌شوند.

    - گروه دوم فعالیت‌های روابط عمومی هستند که در آنها تغییر رفتار درحیطه استفاده از سرویس یا خدمات مطرح است یعنی قرار است به مخاطب در مورد سرویس غیررایگانی که دریافت می‌کند اطلاع‌رسانی شود. در اینجا اولا چون سطح درگیری ذهنی مخاطب کمتر است و ثانیا به دلیل آنکه مخاطب به عنوان یک مصرف‌کننده خود را محق می‌داند که بابت هزینه پرداخت شده خدمات مناسب دریافت کند همواره یک پیش فرض توام با جبهه‌گیری در ذهن مخاطب وجود دارد. ضمن آنکه اصولا درگیری ذهنی مخاطب با چنین مواردی خیلی زیاد نیست مانند برنامه‌های جامع آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی.

    مساله آموزش عمومی برای استفاده از سرویس SMS نیزدر محدوده گروه دوم فوق قرار می‌گیرد. در چنین حالتی و بویژه در این مورد خاص یعنی شبکه موبایل که ضعف‌های فنی آن سوژه روزانه رسانه‌ها و مردم است شایسته است که تشکیلات روابط عمومی ارتباطات سیار به عنوان متولی اطلاع‌رسانی در این حوزه ظرافت بیشتری را در ارتباط با مشترکین به کار ببرد. اصولا نحوه اظهار نظر در مقابل رسانه به عنوان تخصصی از روابط عمومی شامل مطالب و سرفصل‌های متعددی است که از حوصله این بحث خارج است اما وقتی مساله‌ای خود حالت بحرانی داشته و سابقه نارضایتی عمومی در مورد آن وجود دارد اهمیت رعایت اصول سخنوری در رسانه‌ها دو چندان می‌شود. این اهمیت تاحدی است که امروزه در جهان بسیاری از سخنگویان تهیه متن سخنان خود را به مشاورین متخصص در این زمینه می‌سپارند و یا حتی پاسخ به سوالات احتمالی خبرنگاران را از پیش آماده می‌کنند.

    به هر حال اجتناب از به کاربردن لحن محقانه و رعایت تواضع در مقابل مصرف‌کننده‌ای که نهایتا کل سیستم تجاری مربوطه (و در این مورد خاص شبکه موبایل) با سرمایه او می‌چرخد اساسی‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه شود. ضمن آنکه در تئوری روابط عمومی اصولا پیشنهاد می‌شود در برنامه‌های جامع آموزش عمومی تا می‌توان از توضیح در مورد اهداف کاست و در عوض با اجرای عملی آن و به طور غیر محسوس به دنبال تغییر رفتاری در مخاطب بود.

    اینکه به مخاطب گفته شود، اوست که به علت عدم آگاهی نمی‌تواند از سرویس‌ها به طور بهینه استفاده کند یک اشتباه استراتژیک در روابط عمومی است. هر چند این عدم آگاهی مخاطب واقعا تا حدودی وجود داشته باشد. چرا که روابط عمومی از حوزه‌هایی است که چگونه گفتن یک مطلب از محتوای خود مطلب اگر مهم‌تر نباشد ارزش کمتری نیز ندارد.

    ‌بی‌شک با ورود اپراتور دوم ( و در آینده اپراتور سوم ) به فضای ارتباطات سیار کشور و ایجاد رقابت در این حوزه حساسیت‌ها در امر روابط‌عمومی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و احتمالا مسوولان مربوطه ظرافت بیشتری را در برقراری ارتباط با مخاطب به کار خواهند برد. در آن صورت طبعا باید شاهد سطح بالاتری از روابط عمومی و ارتباط با مخاطب باشیم. سطحی که دیگر فقط شامل تذکر روزانه به مشترکین جهت پرداخت به موقع قبض موبایل شان نخواهد بود.



  9. #9
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    ساخت کارت حافظه هاي دو گيگابايتي براي تلفن هاي همراه

    --------------------------------------------------------------------------------


    ابعاد اين کارت ها 20 در 21.5 در 1.4 ميليمتر است
    06/03/1385
    شرکت توشيبا از راه اندازي خط توليد جديد کارت هاي حافظه miniSD خبر داده که در آينده اي نزديک کار توليد کارت هاي حافظه دو گيگابايتي براي تلفن هاي همراه را آغاز خواهند کرد.
    به گزارش پايگاه خبري تاليانيوز، ابعاد اين کارت ها 20 در 21.5 در 1.4 ميليمتر است و با استفاده از آن مي توان حجم گسترده اي از اطلاعات را بر روي تلفن هاي همراه ذخيره کرد.

    گفتني است که حداکثر سرعت write اطلاعات بر روي اين کارت 5 مگابايت در ثانيه است و بر روي آن مي توان تا 35 ساعت موسيقي ذخيره نمود.



  10. #10
    Mazi آواتار ها
    درجه
    مدير ارشد سابق سایت
    شماره كاربری
    28104
    نوشته ها
    1,922
    سپاس ها
    170
    سپاس از شما 1,326 بار در 480 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    TEHRAN
    091-0935

    پیش فرض

    بيشترين حجم فروش گوشي‌هاي تلفن همراه روسيه به نوكيا اختصاص يافت

    --------------------------------------------------------------------------------

    بازار خريد و فروش گوشي تلفن همراه روسيه در سال گذشته‌ي ميلادي با ركود محسوسي همراه شد و با توجه به روند كند افزايش تعداد مشتركان تلفن همراه در روسيه، پيش‌بيني مي‌شود رشد بازار گوشي تلفن همراه روسيه، در سال 2006 نيز بدتر از سال گذشته‌ي آن باشد.

    به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در سال 2005، حدود 32 ميليون دستگاه تلفن همراه در روسيه به فروش رسيد كه نسبت به سال پيش از آن، حدود 19 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

    بر اساس گزارش موسسه‌ي Idc روسيه، در اين ميان، استقبال در بازار، بيشتر از گوشي‌هايي بود كه از استاندارد Gsm برخوردار بودند، به طوري كه فروش اين گوشي‌ها، 99 درصد از كل مبادلات تلفن همراه روسيه را تشكيل مي‌داد.

    در اين ميان، شركت نوكياي فنلاند، توانست بيشترين حجم فروش را در روسيه داشته باشد؛ موتورولا كه رتبه‌ي نخست را تا ماه گذشته در اختيار داشت،‌ به رده‌ي‌ سوم سقوط كرد و سامسونگ، دومين شركت پرفروش تلفن همراه در روسيه باقي ماند.



صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •