گروه ویژه
گیفت کارت آیتونز و گوگل پلی

نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
  1. #1
    mohammad_xlr آواتار ها
    درجه
    عضو نيمه ممتاز
    شماره كاربری
    29317
    نوشته ها
    648
    سپاس ها
    0
    سپاس از شما 55 بار در 34 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    محل سکونت
    ارومیه

    تالیا به بلوغ می رسد

    در آخرین روز فروردین ماه سال 82 روابط عمومی شرکت مخابرات ایران طی اطلاعیه ‏ای شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان را بعنوان برنده مناقصه انتخاب پیمانکار ‏عرضه دومیلیون سیم کارت پیش پرداخته تلفن همراه در 28 مرکز استان کشور معرفی ‏کرد. قرارداد رسمی این پروژه ده ماه بعد و در 28ام بهمن ماه همان سال میان طرفین ‏مناقصه امضا شد و مجتمع صنعتی رفسنجان متعهد شد که تا دوسال بعد یعنی تا ‏‏28ام بهمن 84 دومیلیون سیم کارت پیش پرداخته در 28مرکز استان کشور توزیع کند. ‏از زمان مورد تعهد مجتمع صنعتی رفسنجان بیشتر از 3 ماه میگذرد و این شبکه تنها ‏در تهران و با کمتر از 475هزار مشترک سرویس دهی میکند و تازه فاز دوم عرضه ‏محدود سیم کارتهای خود در تهران را از سرگرفته است.‏

    ‏ در این خصوص به سراغ دکتر سید احمد علمایی –مدیرکل دفتر مشارکت های غیر ‏دولتی شرکت مخابرات ایران و مجری پروژه شبکه تلفن همراه اعتباری- رفتیم. ‏
    علمایی متولد 1348 و فارغ التحصیل دکتری مخابرات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم ‏تحقیقات است. عضویت در دفتر بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدریس در ‏دانشگاه آزاد و دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات وزارت ارتباطات و فناوری ‏اطلاعات و مجری پروژه سیر و حرکت شبکه راه آهن کشور از جمله سوابق اجرایی ‏ایشان میباشد.



    علمایی از سال 78 و به عنوان کارشناس سوئیچ های دیتا و موبایل وارد مجموعه ‏شرکت مخابرات ایران شد و پس از تجربه پست های چون مسئول سرویس های نوین ‏شرکت مخابرات، ریاست اداره سرویس های موبایل و مدیر فنی طرح تلفن همراه ‏اعتباری بعنوان مدیرکل دفتر مشارکتهای غیردولتی شرکت مخابرات ایران و مجری ‏پروژه شبکه تلفن همراه اعتباری مصوب شد.‏

    نخستین سوالی که از دکتر سید احمد علمایی –مدیر دفتر مشارکت های غیردولتی شرکت مخابرات و مجری ‏شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا- پرسیدیم، ابهامات مربوط به شرکای خارجی تالیا بود که در این باره گفت: ‏در تفاهم نامه، هر دو طرف برای اجرای پروژه ای تفاهم می کنند و متعهد به اجراي مفاد قرارداد با همكاري ‏یکدیگر میگردند.

    براي اجراي پروِِژه شبکه تلفن همراه اعتباری با توجه به اينكه در زمان برگزاري مناقصه شركت هاي ‏خصوصي در ايران توانايي اجراي چين پروِژه اي را نداشتند، ‌مجتمع صنعتي رفسجان ‏Tele2‎‏ سوئد را به ‏عنوان اپراتور و شركت ‏Maison‏ را به عنوان مشاور خود معرفي كرد که با تالیا در این زمینه همکاری ‏كنند اما اینکه چرا این تالیا شریک خارجی دارد به این دلیل است که این پروژه براساس بند "ب" آغاز به ‏کار کرده و این موضوع برمی گردد به سال 79 که اصلا توان اپراتوری و تجربه مدیریت اپراتوری در کشور ‏وجود نداشته است.‏


    توان خارجی، راهی برای کاهش ریسک

    مجری شبکه تلفن همراه اعتباری می افزاید: در آن زمان در کشور تجربه اجرایی اپراتور تلفن همراه با ‏بخش خصوصی در شرکت مخابرات ایران وجود نداشت لذا برای اینکه ریسک این پروژه کاهش یابد، ‏استفاده از همكاران خارجی در کنار مجری داخلی جزو معيارهاي ارزيابي پروژه قرار گرفت.‏
    برخورداری از شبکه دو میلیونی مبتنی بر شبکه هوشمند (‏IN‏) که پیچیدگی های خاص خود را داراست و ‏برای نخستین بار بود که در کشور عرضه میشد و تعهد عرضه خدمات مبتنی بر شبکه ‏GPRS‏ موجب شده ‏بود که برای کاهش ریسک پروژه یک مشاور فنی و یک اپراتور خارجی در کنار پروژه قرار بگیرد که ‏مفاهیم و مدیریت اپراتوری بخش خصوصی را با همان مفاهیمی که در بازار وجود دارد، به مدیران داخلی ‏منتقل کره و آنها را با چالش هایی که بعدا با آن رو برو هستند، آشنا کرده و سازماندهی کند که این مساله از ‏نقاط ضعف پروژه در ابتدای کار بود.‏
    باتوجه به ماهيت پروژه تلفن همراه اعتباري كه از پيچيدگي هاي خاصي برخوردار است و با توجه به ماهيت ‏پيش پرداخته بودن آن و نداشتن سابقه چنين پروِژه و شبکه اي در كشور،‌ اجراي چنين شبکه ای بااستفاده ‏از توان مديريتي باتجربه و استفاده از منابع مالي و دانش فني خارجیها با بحث كاهش ريسك اجراي آن در ‏كشور مطرح گردید.‏
    علمایی اضافه کرد: در نهایت شركت مخابرات در نحوه ارزيابي شركت ها تصمیم گرفت علاوه بر اینکه ‏طرف داخلي،‌ مسوول و مجری پروژه باشد در کنار آن نیز از توان مدیریتی اجرا یا اپراتوری شبکه بهره ‏مند شود به همین دلیل بخش اپراتوری شبکه که نیاز بود یک مدیر اپراتور شبکه آن را انجام دهد براساس ‏پيشنهاد مجتمع صنعتی رفسنجان در اسناد مناقصه به ‏Tele2‎سوئد سپرده شد که در آن زمان با 30 میلیون ‏مشترک در اروپا که توانمند و قوی بود در کنار تالیا قرار گیرد.‏
    مدیر دفتر مشارکت های بخش غیردولتی شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: موقعی که مجتمع صنعتی ‏رفسنجان این کار را شروع کرد، به طور مداوم پیگیری می کردیم که این سازمان زودتر شکل بگیرد و از ‏همكارانش به صورت كامل استفاده كند.‏

    تالیا براساس ‏KPI‏ سنجیده میشود

    این مقام مسوول، پروژه تلفن همراه اعتباری تالیا را نخستین شبکه ای عنوان می کند که در ‏RFP‏ خود ‏سطح خدمات (‏SLA‏) به مشتركين و ارايه سرويس ‏KPI‏ را به صورت مدون تضمین کرده بود. اين ‏درحاليست كه در زمان عقد قرارداد حتی در شرکت مخابرات ایران ‏SLA‏ وجود نداشت و در آن زمان اصلا ‏برای مقادیر فنی پارامتر و مقداری تعریف نشده بود اما ما با یک کار شبانه روزی شاخصه های ‏SLA‏ و ‏KPI‏ را تدوین و پایه گذاري کردیم بطوریکه بعدها این نوع قراردادها در اپراتور دوم و شرکت مخابرات ‏ایران نیز مورد استفاده قرار گرفت.‏
    وی در پاسخ به این سوال که چقدر تالیا و شرکای خارجی اش به مواردی که در قراردادها و تعهدات آمده ‏بود، عمل کردند، گفت: از نظر ما مسوول اجرای قرارداد خود مجتمع صنعتی رفسنجان است بنابراین ما ‏ارتباط مستقیمی با شرکای خارجیشان نداریم. برای شركت مخابرات ايران كيفيت شبكه براساس شاخصه ‏های ‏KPI‏ سنجیده میشود.‏

    اگر کیفیت تالیا پایین بیاید دوباره ادامه واگذاری ها را متوقف میکنیم

    علمایی تصریح کرد: اگر براساس پارامترهایی که تعریف شده، شبکه مورد بررسی قرار گرفت و خروجی ‏شبکه با آنچه که در قرارداد و ‏RFP‏ فنی دیده شده، مغایرت داشته باشد، ابتدا ضمن اعلام موارد، ‏درخواست بررسي و رفع اشكال و نهايتا در صورت عدم رفع مشكلات،‌توسعه پروژه را متوقف مي كنيم. ‏کاری که در مرحله نخست واگذاری ها نيز انجام دادیم و حداقل یک ماه از واگذاری ها جلوگیری کردیم و در ‏مرحله دوم واگذاري ها رويه فوق را مجددا اجرا خواهیم کرد بطوريكه پس از واگذاري بخشي از سيم كارت ‏هاي مشتركين،‌ شبكه با همكاري عاملمان مورد بررسي قرار گرفته و چنانچه از كيفيت نسبي مورد تعهد ‏برخوردار باشد بخش ديگري از سيم كارت هاي مشتركين واگذار خواهد شد.‏
    وی، نگاه شرکت مخابرات ایران را نگاه نظارتی در ساختار این شبکه دانست و تصریح کرد: ما تجهیزات ‏خریداری نکردیم که به جزئیات خرید توجه کنیم بلکه یک شبکه ای را با یک سرویس و دامنه مشخص ‏درخواست کردیم که اجرا شود و آن را به مناقصه گذاشتیم. حال اگر از كيفيت لازم برخوردار نباشد، جلوي ‏ادامه واگذاري ها را مجددا مي گيريم.



    تالیا برای رسیدن به بلوغ زمان میخواست

    مدیر دفتر مشارکت های بخش غیردولتی شرکت مخابرات ایران درخصوص علت تاخیر بین اعلام برنده ‏مناقصه پروژه و امضای قرارداد با برنده عنوان کرد: دلیل اصلی آن برمی گردد به ارایه توافق نامه های ‏اصلی مجتمع صنعتی رفسنجان با شرکای خارجی خود که می بایست مدارک تکمیلی خود را بعد از اعلام ‏برنده تحویل داده که برای این کار نیاز به زمان داشت. ضمن اینکه شرايط مناقصه زمان بندی خاصی برای ‏انعقاد قرارداد برای بعد از آن در نظر نگرفته بود. این در حالیست که ما یک زمان بندی مشخص برای انعقاد ‏قرارداد بعد از معرفی برنده را دنبال می کردیم اما ماهیت این پروژه با خرید تجهیزات از پیمانکار داخلی ‏متفاوت بود ضمن اینکه زماني را براي بالغ شدن نياز داشت.‏
    وی افزود: شرکت مخابرات ایران و بخش خصوصی لازم داشتند که زمانی از کار پروژه را صرف به بلوغ ‏رساندن و هضم ماهیت پروژه در خود کنند، یعنی هم بخش دولتی باید مكانيزم هاي مشاركت با بخش ‏خصوصي را تدوين، اجرا و پيگيري مي كرد و آن را به عنوان یک وظیفه برای بخش دولتی تلقی می کرد و ‏هم بخش خصوصی باید توان مالي و فني خود را افزايش داده و نسبت به مديريت و سازماندهي آنها اقدام ‏مي كرد.‏

    در مقابل بدقولی های تالیا مخابرات مقصر نیست

    با ذکر اینکه چهارم خرداد ماه سال گذشته شبکه تالیا به صورت رسمی راه اندازی گردید اما طبق مفاد ‏قرارداد مجتمع صنعتی رفسنجان متعهد شده بود که تا پایان سال 84 شبکه خود را در 28 مرکز استان کشور ‏راه اندازی و دو میلیون سیم کارت توزیع کند اما این شبکه اکنون تنها در تهران و با 476 هزار مشترک راه ‏اندازی شده است، علت این تاخیر و نقش عدم اجرای تعهدات مخابرات به تالیا را جویا شدیم. مجری شبکه ‏تلفن همراه اعتباری تالیا در شرکت مخابرات ایران پاسخ داد: وعده ها و زمانهای که در زمان راه اندازی ‏شبکه از سوی مدیران تالیا و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شدند همه براساس ‏مستنداتی است که مجتمع صنعتی رفسنجان بعنوان عامل و پیمانکار به مخابرات داده و متعهد شده بود. این ‏پیمانکار یک برنامه زمان بندی به ما داده و ما کار نظارت را بر روی آن انجام می دهیم و براساس آن ‏اطلاع رسانی می کنیم چنانچه این زمان بندی تغییر کند باید تغییرات در حد جزئی باشد و با یک میزان ‏مشخص، مثلا حداکثر 10 تا 15 درصد فعالیت اجرایی، وابسته به نوع فعالیت می تواند تاخیرات قابل بررسی ‏داشته باشد اما از یک حدی به بالا تاخیرات گریبان پروژه را می گیرد و مثل این می شود که پروژه از نظر ‏اقتصادی و فنی، راندمان و کارآیی که از آن انتظار می رفت را نداشته باشد و به عبارتی پروژه به نقطه ‏شکست خود می رسد و آن زمان است که اعلام می شود پروژه دیگر نمی تواند ادامه یابد و یا تصمیم ‏دیگری درباره آن اتخاذ و اجرا می شود.‏
    در پروژه تالیا براساس اعلام عامل یعنی مجتمع صنعتی رفسنجان بعنوان برنده مناقصه راه اندازی شبکه ‏تلفن همراه اعتباری، زمان بندی از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شد اما قبل از آن باید ئوضیح بدهم که ‏این پروژه از موفق ترین پروژه های مشارکتی بخش دولتی با بخش خصوصی در مخابرات بوده است.‏

    بخش عمده ظرفیت مخابراتی اختصاص یافته به تالیا هنوز استفاده نشده

    مجری شبکه تلفن همراه اعتباری تصریح کرد: در مورد تعهدات شرکت مخابرات ایران به پیمانکار شبکه ‏برای تامین زیرساخت های مخابراتی لازم تمام تعهداتی که در قرارداد آمده است اجرا شد بطوری که قبل از ‏اینکه درخواستی از سوی تالیا در انتظار بماند یا درخواستی باعث تاخیر در اجرای پروژه شود، شرکت ‏مخابرات ایران تعهدات خود را اجرا کرده و زیرساخت های لازم را برای تالای فراهم ساخته است. به ‏طوریکه در ابتدای پروژه، ماه ها ظرفیتهای لازم به تالیا اختصاص داده شده بود، اما تالیا از این ظرفیت ‏استفاده نکرده بود و ما از طرف همکاران مخابراتی خود مورد سوال بودیم.‏
    ضمن اینکه هنوز هم این ظرفیت در استان ها خالی مانده، ما پورت ها را اختصاص داده ایم و تا این مرحله ‏که مجتمع صنعتی رفسنجان به مرور استان ها را تحت پوشش شبکه خود قرار میدهد، می توان گفت که ‏بخش عمده ظرفیت استان ها خالی مانده و استفاده نشده است.‏
    علمایی تصریح کرد: در واقع بخش عمده اي از تاخيرات مربوط به تامين تجهيزات در بخش راديويي و ‏هسته شبكه بود و تامين لينك های مخابراتی لازم از سوی مخابرات مدت ها قبل از مرحله آماده سازي شبکه ‏در استان ها، تامین و به تالیا تحویل داده شده بود.‏

    حامی تالیا هستیم

    وی اضافه کرد: ممکن است حتی درحال حاضر نیز بخشی از ظرفیتِ افزایش یافته، هنوز واگذار نشده باشد ‏ولی حتی درخواست افزایش ظرفیت از سوی شرکت مخابرات ایران به مجتمع صنعتی رفسنجان ارایه شد و ‏مجوز واگذاری باتوجه به ظرفیت ها و مسیری که پیمانکار برای تامین نیازهایش طی می کند، صورت می ‏گیرد. اگر تالیا اعلام می کند که آمادگی کامل برای واگذاری سیم کارت به مشترکین بیشتر را دارد و برای ‏این کار تمام نیازی های خود را تامین کرده، این مساله از سوی مخابرات بررسی می شود.‏
    چون اين پروژه نخستين تجربه مشاركت با بخش خصوصي در زمينه اپراتوري و ارايه سرويس مستقيم از ‏سوي بخش خصوصي به مردم است به همين دليل مخابرات به دنبال توسعه و حمايت از آن است.‏
    شرکت مخابرات ایران دید حمایتی نسبت به این پروژه دارد و براي اجراي صحيح پروژه و پاسخگويي به ‏تعهدات مطابق مقررات اقدام مي كند.

    بررسی می کنم

    ‏ دو ابهام جدیدمان را با علمایی مطرح کردیم: اول آنکه حالا که بیش از پنج ماه از پایان واگذاری های دوره ‏گذشته تالیا میگذرد و قاعدتا باتوجه به محدودیت 60 روزه برقراری تماس اول سیم کارتهای تالیا نباید سیم ‏کارت صفری در بازار باشد، در روزنامه ها و بازار آزاد به وفور سیم کارت کارنکرده و صفر تالیا به فروش ‏میرسد. دوم آنکه طبق اعلام دکتر داوود زارعیان –مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران- در مراسم ‏قرعه کشی تعیین اولویت دومین دوره واگذاری سیم کارت های اعتباری تالیا در تهران تعداد مراجعین به ‏ایستگاههای تالیا برای دریافت سیم کارت خود را حدود 350هزار نفر اعلام کرد در حالی که در حال حاضر ‏تالیا مدعی داشتن نزدیک به نیم میلیون مشترک در تهران است، این نزدیک به 150هزار مشترک از کجا ‏آمده اند تنها قول بررسی این موضوعات را از طریق بازرسی شرکت مخابرات ایران داد.‏

    خلاف قرارداد است

    وی باتوجه به برنامه ای که مدیران تالیا مبنی بر فعال کردن سیم کارت های سوخته و بازگرداندن آنها به ‏صاحبان اولیه خود در مراسم قرعه کشی تعیین اولویت دور دوم واگذاری سیم کارتهای تالیا در تهران، تاکید ‏کرد: قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد زیرا توزیع مشترکین از یک قاعده پیروی می کند و آن قاعده ثبت نام ‏شدگان است و ما خارج از ثبت نام شدگان به کسی سیم کارت واگذار نمی کنیم. ‏
    اگر مشترکی سیم کارت خود را از دست بدهد، قاعدتا امکان بازگرداندن مجدد آن وجود ندارد و در متن ‏توافق نامه و تفاهم نامه ها با مجتمع صنعتی رفسنجان آمده که واگذاری ها باید از طریق ثبت نام صورت ‏بگیرد و کسی هم که سیم کارت خود را از دست می دهد به عنوان یک مشترک جدید در نظر گرفته می شود ‏و می تواند از طریق ثبت نام دوباره یک شماره جدید دریافت کند. ‏
    وی ادامه داد: بعد از یک دوره زمانی معین که در همه جای دنیا بین سه تا شش ماه در نظر گرفته میشود، ‏این شماره در مرکزی بلوکه و نگهداری می شود تا پس از از بین رفتن تماس های ناخواسته آن شماره بعد ‏از طی یک مدت زمانی مشخص به متقاضی دیگری واگذار شود.‏

    واگذاری ها را متوقف میکنیم

    مدیر دفتر مشارکت های غیردولتی شرکت مخابرات ایران می گوید: تالیا وقتی در مرحله نخست واگذاری ها ‏تعداد مشترکانش به بیش از 200 هزار مشترک افزایش یافت، دچار مشکلاتی شد که به پیمانکار اعلام ‏کردیم و از آنها خواستیم که وضعیت شبکه را بهبود ببخشند و نقاط ضعف آن را رفع کنند. این روند ‏همچنان ادامه دارد و ما وظیفه نظارتی خود را اعمال می کنیم و چنانچه در مدت زمان مشخصی، پاسخ ‏مناسبی نیابیم و شبکه دچار مشکل باشد، واگذاری ها را متوقف می کنیم.‏
    وی، درصد موفقیت مکالمات تالیا را طبق تعهدات منعقد شده در قرارداد، حداقل 98 درصد ذکر کرد اما ‏تصریح کرد این میزان در ساعات اوج ترافیک شبکه افت می کند.‏

    مجوز دو میلیون مشترک داده شده است

    علمایی، برنامه توسعه شبکه تالیا در تهران تا پایان سال را واگذاری یک میلیون شماره اعلام کرد که با ‏استفاده از 720 سایت ‏BTS‏ در تهران و آنتن ‏BTS‏ در سراسر کشور را نیز یک میلیون ذکر کرد و ‏افزود: در قرارداد تالیا تحت پوشش قرار دادن دو میلیون مشترک در 28 مرکز استان طی دوسال تعهد شده ‏است، ضمن اینکه این شبکه باید برای شش میلیون مشترک قابل توسعه باشد.‏

    تالیا عذرخواهی مجدد را ترجیح نمی دهد

    مجری تالیا درخصوص برنامه جامع تالیا و رسیدن آن به تعهد واگذاری در 28 استان کشور توضیح داد: این ‏واگذاري ها به صورت تدريجي انجام مي شود. درحال حاضر وضعيت شبكه در مشهد و قم نسبت به ساير ‏استان هاي در دست آمده پروژه كه از سوي پیمانکار اعلام شده، بهتر است. در اين مسير با توجه به عدم ‏وجود مشترك در شبكه و براساس معيارهاي اوليه و محاسبات و همچنين ميزان پوشش راديويي وضعيت ‏شبكه مورد بررسي قرار مي گيرد.‏
    بطوریکه ابتدا از میان تمام استان ها، ابتدا استان هایی که آماده تر هستند، انتخاب می شوند سپس ‏مشترکینی که قرار است جذب شوند، به تدریج وارد شبکه می شوند تا سطح کیفی که برای کیفیت مکالمات ‏و خدمات درنظرگرفته شده، حفظ شود و توسعه و واگذاریهای بعدی با حفظ سطح تضمین شده كيفيت صورت ‏بگیرد. بنابراین اجرای پروژه در استان ها به یکباره و واگذاری ها به صورت یکدفعه انجام نمی شود بلکه ‏به صورت تدریجی و با رعایت مصالح مشترکین انجام خواهد شد ضمن اینکه بعید می دانم تالیا هم مخالف ‏این روند باشد زیرا طبق تفاهم نامه هایش همین مسیر را دنبال می کند و تجربه عذرخواهی دوباره را ‏ترجیح نمی دهد.‏

    شبکه از کیفیت مناسبی برخوردار است

    احمد علمایی یادآور شد: باتوجه به اینکه جلوی توسعه پروژه را گرفته بودیم و به شدت با آن مقابله می ‏کردیم، اکنون شبکه در حد قابل قبولی است و وضعیت مانیتورینگ آن نشان می دهد که از کیفیت مناسبی ‏برخوردار است ضمن آنکه مجتمع صنعتی رفسنجان هم متعهد شده که شبکه را به کیفیت مناسبی برساند و ‏در راستای آن توسعه را انجام دهد.‏

    قرار نیست کوتاه بیایم

    وی درخصوص فشارهای دستگاه هاي نظارتي به این شبکه تصریح کرد: این فشارها پیمانکار را متوجه ‏می کند که باید مواردي كه متعهد شده را اجرا كند و کسی از تعهدات این پیمانکار صرف نظر نمی کند و ‏کسی حق ندارد از تعهداتی که برای عامل یا کارفرما وجود دارد و مردم هزینه های استفاده آن تعهدات را ‏پرداخت می کنند، صرف نظر كند.‏
    استفاده از خدمات خوب به مشترکان، حق مردم است و در این راستا نه شرکت مخابرات ایران، نه تالیا و نه ‏هیچ دستگاهی نباید از حق مردم صرف نظر کند و کوتاه بیاید.



    جبران خسارت ناشی از کیفیت پایین تالیا مورد بررسي قرار مي گيرد

    علمایی درخصوص اینکه آیا تالیا برنامه ای دارد که همانند شرکت ارتباطات سیار، هزینه تماس های ‏ناموفق مشترکان را محاسبه نکند، گفت: در ارتباط با جبران خسارت بی کیفیتی تالیا به صراحت در قرارداد ‏چیزی نداریم اما جزو مواردی می آوریم که مجددا با مجتمع صنعتی رفسنجان مورد بحث قرار دهیم و ‏چنانچه مجددا بحث کیفیت و جبران خسارت مشترکین مطرح شود و یا اینکه به نوعی جلوی واگذاری ها ‏گرفته شود، تبعات اقتصادی هر دو کار یکی است.‏
    وی اضافه می کند: بازوی قراردادی ما تنها این نکته است که فقط می توانیم جلوی ادامه واگذاري ها را ‏بگیریم و نمی توانیم برای جبران خسارت، عملی را به آنها حکم کنیم اما فرقی نمی کند چه ما جلوی این کار ‏را بگیریم و یا اینکه بگوییم ادامه بدهید اما ما به ازای عدم ارایه کیفیت باید یه مردم خسارت پرداخت کنید، ‏هر دو برای شرکت تالیا هزینه بر است.‏

    5 درصد مشترکین تالیا ‏GPRS‏ خواهند داشت

    مدیر دفتر مشارکت های غیردولتی شرکت مخابرات اظهار داشت: طبق قرارداد منعقد شده میان تالیا و ‏شرکت مخابرات ایران، تالیا می بایست بعد از پایان فازبندی هایش یعنی تا 28 بهمن 84 امکان دسترسی به ‏شبکه ‏GPRS‏ برای مشترکان را فراهم می کرد که باتوجه به تاخير در اجراي پروژه وقتی به سقف دو ‏میلیون مشترک برسد باید پنج درصد از مشترکین از امکان دسترسی به ‏GPRS‏ برخوردار باشند.

    تالیا هنوز شکست نخورده

    علمایی معتقد است: براساس سیاستگذاری هایی که برای ادامه این پروژه در نظر گرفته شده، مدیریت ‏شرکت مخابرات تشخیص داده که هنوز تالیا به نقطه شکست نرسیده است و پروژه می تواند علیرغم ‏تاخیری که دارد، ادامه پیدا کند و مدیریت هنوز به ادامه پروژه امید دارد و فکر می کند ادامه آن بهتر از ‏فسخ آن است.‏
    وی با اشاره به بررسی واقع بینانه جریمه های حاصل از تاخیر در واگذاری ها از سوی مخابرات ادامه داد: ‏این مساله فارغ از مبالغ جریمه و میزان جریمه و نحوه اخذ جریمه است و بررسی آن برعهده رگولاتوری ‏است که چنانچه مبالغی را مشخص کند باید حقوق طرفین رعایت شود.‏

    حق انتخاب مشتركان و ايجاد رقابت در بازار

    مدیر دفتر مشارکت های بخش غیردولتی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به ‏شانتاژهای که پس از مطرح شدن طرح عرضه سیم کارت اعتباری دولتی مطرح شد، در متن قرارداد ‏انحصاری به تالیا برای عرضه سیم کارت اعتباری داده شده گفت: در متن قرارداد میان شرکت مخابرات ‏ایران و مجتمع صنعتی رفسنجان هیچ تعهد و انحصاری مبنی بر محدود کردن عرضه سیم کارت های ‏اعتباری به تالیا وجود ندارد.‏
    به گفته وی، ظرفیت رقابتی کشور محدود به دو و یا سه میلیون مشترک نیست و باتوجه به نیاز ارتباطی ‏جامعه که دائما در حال افزایش است تعریف میشود و به مرور سرویس هایی ایجاد میشوند که به تدریج ‏جایگزین روش های سنتی می شود و بعد از مدتی خواه ناخواه مشترکین در مسیری قرار می گیرند که یا ‏باید از این سرویس ها بهره مند شوند یا به دلیل بهره مند نبودن از آنها باید هزینه زیادی را پرداخت کنند.‏
    بنابراین به سمتی حرکت می کنیم که مشترکین از سرویس های بی سیم به دلیل مزایا و پایین بودن هزینه ‏هایش از آنها استفاده خواهند کرد.‏
    وی، عطش بازار به عرضه سیم کارت های تلفن همراه را غیرقابل انکار دانست که به راحتی نمی توان آن ‏را پاسخ داد و در حال حاضر عرضه سیم کارت های اعتباری از سوی شرکت مخابرات ایران در مجلس و ‏بخش حقوقی شرکت مخابرات ایران در حال بررسی است اما از همه اینها مهمتر سیاست نظام در این زمینه ‏است.‏
    چراکه نظام به دنبال ایجاد رقابت در ارایه سرویس به مشترکین است و اینکه مشترکین از حق انتخاب و ‏استفاده بهینه از امکانات برخوردار باشند که اگر در این چارچوب بتوانیم به جواب برسیم می توانیم بحث ‏ارایه سیم کارت اعتباری دولتی را مطرح کنیم.‏

    ictna.ir



  • #2
    Arash66 آواتار ها
    درجه
    مدير سابق انجمن
    بخش
    انجمن عمومی موبایل
    شماره كاربری
    38441
    نوشته ها
    2,276
    سپاس ها
    49
    سپاس از شما 377 بار در 176 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Apr 2006
    محل سکونت
    تهران
    0935

    پیش فرض

    آرا با پارتي بازي برنده شدن شاخم هستند...
    ولي تا حالا خوب كار كرده تاليا...تا اونجايي كه من ديدم...



  • #3
    Mostafa United آواتار ها
    درجه
    مدیر بازنشسته
    شماره كاربری
    31467
    نام
    مصطفی
    نوشته ها
    443
    سپاس ها
    36
    سپاس از شما 112 بار در 61 پست
    جزئیات بیشتر...
    تاریخ عضویت
    Nov 2005
    محل سکونت
    Manchester
    091

    پیش فرض

    آنتن دهیش تو بعضی مناطق تهران خیلی خیلی خوب هست و تو بعضی جا ها هم خیلی خیلی بد .

    ***************

    ***************




  • مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •