پس از مدتها انتظار بالاخره بانک صادرات هم نسخه رسمی همراه بانک اندروید خودش را عرضه کرد. این نسخه که از لحاظ ظاهر کاملاً شبیه همراه بانک ملی هست خوشبختانه اشکالات اولیه همراه بانک ملی را نداره و از لحاظ عملکرد تا جائیکه من امتحان کردم بسیار سریع و بدون ایراد بنظر میرسه بطوریکه در عرض یکی دو ثانیه صورتحساب درخواستی را ارسال کرد.

توضیحات کامل بانک در مورد راهنمای نصب ، تنظیمات اولیه و فعال سازی همراه بانک:
کد:
به منظور دريافت فايل برنامه ، نصب و استفاده از سيستم مراحل زير را انجام دهيد :
با مراجعه به بخش دریافت نرم افزار در وب سايت اينترنتي بانک صادرات ، فايل نصب نرم افزار متناسب با گوشي خود را دريافت نموده و به تلفن همراه خود انتقال دهيد.
فايل دريافتي را بر روي گوشي خود نصب نماييد ( در صورت نياز به راهنمايي در نصب برنامه ميتوانيد به بخش پرسش و پاسخ وب سايت اينترنتي بانک مراجعه نماييد ).
زبان برنامه را انتخاب نماييد (شايان ذکر است زبان پيام هاي دريافتي از سيستم متناسب با زبان انتخابي ميباشد).
رمز عبور برنامه را تعیین نمایید ( رمز عبور باید بين 3 تا 9 رقم باشد ).
نکته:
در اين سيستم کليه اعداد بايد به زبان انگليسي درج شوند.
چنانچه رمز عبور را فراموش نمایید ، نرم افزار را مجدد نصب نموده و حساب های خود را بروز رسانی نماييد.
کاربران جديد می بایست با استفاده از رمز حساب 4 رقمي و از طريق گزینه "ثبت حساب" حساب های خود را ثبت نمایند. رمز حساب در هر دو سيستم همراه بانک و تلفنبانک صادرات قابل استفاده ميباشد.
براي دريافت رمز حساب ابتدا بايد رمز دوم کارت خود را فعال نماييد.
به منظور فعال سازي رمز دوم کارت به يکي از دستگاههاي خودپرداز بانک صادرات مراجعه نموده و با انتخاب منوي عمليات رمز ، گزينه تخصيص رمز دوم کارت را انتخاب و رمز مورد نظر خود را تعريف نماييد (اين رمز بين 5 تا 12 رقم ميباشد). سپس رمز حساب خود را از طريق يکي از سيستم هاي همراه بانک يا تلفنبانک صادرات بصورت زير دريافت نماييد :
الف - استفاده از نرمافزار همراه بانک :
مراجعه به منوي حسابها و انتخاب گزينه "دريافت رمز حساب" و درج شماره حساب و شماره 16 رقمي مندرج بر روي کارت سپهر و رمز دوم آن و ارسال درخواست.
نکته:
پيام دريافتي حاوي رمز حساب را پس از به خاطر سپردن رمز در اسرع وقت از صندوق پيام هاي خود حذف نماييد.
ب - استفاده از سيستم تلفنبانک :
تماس با تلفنبانک صادرات و وارد کردن شماره 16 رقمي مندرج بر روي کارت سپهر و رمز دوم آن و سپس انتخاب کليد 6 (توجه داشته باشيد کليد 6 را تنها يکبار انتخاب نماييد و براي خروج از سيستم کليد 0 را برگزينيد)
ج - مشتریان فاقد سپهر کارت برای دریافت رمز حساب می بایست به شعبه مراجعه نمایند.
اگر کاربر قبلي سيستم ميباشيد و حساب خود را قبلا در سيستم ثبت کردهايد ولي اطلاعات حساب ها يا سرويس هاي يکطرفه شما بر روي گوشي وجود ندارد ، نياز داريد که اين اطلاعات را بروز رساني نماييد. براي اين کار گزينه "بروز رساني اطلاعات" را از منوي "حسابها" و "سرويس هاي يکطرفه" انتخاب نماييد.
راهنماي فعال سازي نسخه های 2.0 و 2.1 همراه بانك صادرات
1. مشتريان بانک ( اعم از کاربران نسخههاي قبلي همراه بانک صادرات ) که متقاضي استفاده از نسخه 2.0 و 2.1 ميباشند ميبايست با مراجعه به يکي از شعب بانک صادرات ايران ، فرم فعال سازي / غيرفعال سازي و برگه مقررات و شرايط عمومي و اختصاصي استفاده از سيستم همراه بانک صادرات را دريافت نموده و ضمن مطالعه دقيق مندرجات آن ، اطلاعات خواسته شده را تکميل و با مدرک شناسايي معتبر به متصدي شعبه ارايه نمايند (در صورت وجود مغايرت بين اطلاعات درج شده در فرم و اطلاعات مشتری در سيستم سپهر ، مشتري بايد براي اصلاح طلاعات و فعال سازي سيستم به شعبه افتتاح کننده حساب سپهري خود مراجعه نمايد ).
2. فعال سازي سرويس ، يک روز پس از ارايه درخواست به شعبه صورت ميپذيرد. پس از آن مشتری ميتواند از طريق گزينه دريافت رمز حساب موجود در منوي حسابها ، رمز حساب خود را دريافت نمايد.
نکته:
رمز حساب از طريق سيستم تلفنبانک و با درج شماره و رمز دوم کارت نيز قابل دريافت ميباشد.
مراحل انجام کار براي تغيير شماره تلفن همراه ، مشابه فعال سازي اوليه سرويس ميباشد.
فعال سازي همراه بانک تنها يکبار انجام ميشود و در نصب مجدد برنامه نيازي به فعال سازي وجود ندارد.
مشتري بايد توجه داشته باشد که درخواست فعال سازي وي تنها براي شماره تعريف مشتري که در فرم تعيين نموده است صورت ميپذيرد.
هر یک از حساب های مشتري رمز حساب جداگانه دارد با این حال مشتری می تواند رمز حساب های خود را یکسان تعریف نماید.
راهنماي غيرفعال سازي نسخه 2.0 و 2.1 همراه بانك صادرات
در مواردي از قبيل سرقت گوشي تلفن همراه و يا سيم کارت که نياز به غيرفعال سازي فوري سيستم ميباشد ، لازم است مشتري در اسرع وقت نسبت به تغيير رمز دوم کارت و رمز حساب از طريق دستگاه خودپرداز و سيستم تلفنبانک اقدام نموده و سپس درخواست غيرفعال سازي خود را به شعبه ارائه نمايد ( تقاضای غیرفعال سازی یک روز بعد انجام می گیرد ).
چنانچه مشتري به هر دليل نخواهد از سيستم همراه بانک استفاده نمايد ، بهتر است براي امنيت بيشتر نسبت به غيرفعال سازي سيستم همراه بانک ، اقدام نمايد. براي غيرفعال سازي سيستم ، مشتري ميتواند به يکي از شعب بانک صادرات ايران مراجعه نموده و فرم غيرفعال سازي همراه بانک را از متصدي شعبه دريافت و تکميل نمايد.
شايان ذکر ميباشد غيرفعال سازي تنها براي شماره تعريف مشتري ذکر شده در فرم صورت ميپذيرد. بنابراين به منظور غيرفعال نمودن ساير حساب های مرتبط با شماره تعريف مشتري دیگر خود بايد بصورت جداگانه اقدام نماييد.
درخواست غيرفعال سازي ، يک روز پس از ارائه فرم تکميل شده به شعبه ، در سيستم اعمال ميگردد.
فایل پیوست شده اول نرم افزار همراه بانک هست و فایل دوم راهنمای پی دی اف استفاده از همراه بانک.
همراه بانک را میتونید از سایت رسمی بانک صادرات هم دریافت کنید:
دریافت همراه بانک صادرات از سایت بانک صادرات