× توجه! انجمن موبایلستان به صورت آرشیو فعال می باشد و امکان ثبت مطلب جدید از سمت کاربر میسر نخواهد بود.

× توجه! لطفا در هنگام مشاهده مطالب حتما تاریخ انتشار مطلب را ملاحظه بفرمایید تا از معتبر بودن مطلب اطمینان حاصل کنید.
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 22

نقد و بررسی بازی ها

  1. Top | #1


    درجه : مدير بازنشسته
    بخش : اخبار|کامپیوتر و اینترنت|عکاسی|SMS&MMS
    شماره كاربري : 204221
    نام : (•̪●)گフیイمン
    نوشته ها: 23,655
    سپاس ها : 94,351
    سپاس از شما 128,091 بار در 23,123 پست
    کمک مالي به سايت: 100000 ريال
    جزئيات بيشتر

    Icon199 این بار شیطان از درون بر میخیزد | پیش نمایش The Evil Within

    این بار شیطان از درون بر میخیزد | پیش نمایش The Evil Within


    ترس و وحشت، احساس غریبی است که انسان ها دوست ندارند، آن را در واقعیت تجربه کنند. اما اگر این ترس در دنیایی غیرواقعی باشد، مسئله فرق می کند. ترس همراه با هیجان، احساس خوبی را در شما ایجاد می کند. در دنیای واقعی انسان ها از کارهایی که باعث ترس شان شود، گریزانند. بازی های ویدئویی تجربه خوبی هستند. هم سرگرمی و هم حس ترس هر دو با هم حضور دارند. البته، بازی که شما را تا سر حد مرگ به ترساند؛ نه اینکه تنها اسم یک بازی ترسناک را یدک به کشد. این دسته بازی ها به وفور یافت می شوند؛ اما بازی اصیلی که طرفداران سبک survival horror دنبال آن باشند، به ندرت یافت می شود. مخصوصا در این چند سال اخیر…
    شینجی میکامی، پدر سبک ترس را همه می شناسند؛ او به علت ساخت سری بازی های RE بسیار مشهور است. شینجی پس از ساخت RE4 از کپکام جدا شد و حالا پس از نزدیک به ۸-۹ سال بار دیگر یک بازی ترسناک را روانه بازار می کند. استودیو ژاپنی Tango Gameworks ساخت بازی را برعهده دارد و Bethesda هم ناشر بازی است. باید قبول کرد، که Bethesda روی هر بازی سرمایه گذاری نمی کند و مطمئنا از عاقبت آن آگاهی دارد. استودیو Tango Gameworks توسط شینجی میکامی تاسیس شده است و بسیاری از همکاران شینجی در این استودیو تجربه ساخت بازی ترسناک را داشته اند. چند نفری از این استودیو عضو سابق Team Silent هستند، که وظیفه ساخت بازی های کلاسیک Silent Hill را داشتند.
    شینجی که طی مصاحبه ای اعلام کرده بود، دیگر چیزی از سبک SH یاقی نمانده و این سبک رو به موت است و بازی هایی که این سبک را دارا هستند؛ بویی از ترس نبرده اند و فقط نام ترس را یدک می کشند. او اذعان داشت با ساخت بازی TEW خون تازه ای را وارد رگ های این سبک خواهد کرد.
    بازی The Evil Within از زمان معرفی تا به حال با شعار بازگشت به اصالت این سبک جایی برای خود، در دل گیمران باز کرده است.






    نام بازی : The Evil Within
    سازنده : Tango Gameworks
    ناشر : softworks Bethesda
    سبک : Survival Horror
    پلتفرم ها : Microsoft Windows, Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3
    حالت بازی : تک نفره (Single Player)
    تاریخ انتشار : ۲۰۱۴





    صحنه شروع بازی

    خاطرات Nemesis محاله یادم بره!
    داستان بازی، تا آن جایی که مشخص شده است، خیلی خلاقانه و نو نیست. کلیشه تیمارستان سالیان زیادی بوده، که امتحان خود را در بازی ها و فیلم ها پس داده است. این موضوعی تازه نیست، ولی می توان با قدری کار کردن برروی آن، آن را تبدیل به داستانی کرد، که هیچگاه از خاطر گیمران نرود.
    بازی از جایی شروع می شود، که ماشین های پلیس بدون سرنشین در خیابان نزدیک تیمارستان حضور دارند. سباستین کاستلانوس(Sebastian castellanos) شخصیت اول بازی و یک مامور پلیس است، که به همراه چند نفر دیگر برای بررسی صحنه جرم وارد می شوند. آن ها با صحنه عجیبی روبرو می شوند، هیچ پلیسی نیست، یا بهتر اینکه هیچ فرد زنده ای نیست. آن ها متوجه می شوند، که یک جای کار می لنگد. پس از وارد شدن به تیمارستان، سباستین متوجه بوی خون می شود. اجساد سراسر سالن پخش شده اند. فیلم دوربین های امنیتی را مشاهده می کنند و تصویر یک زن به صورت شبح مانند، را می بینند، که در حال کشتن ماموران پلیس است. سپس سباستین را به صورت وارونه آویزان مشاهده می کنیم. مردی با هیکل درشت در حال سلاخی و تکه تکه کردن گوشت انسان هاست. او برای بردن شخص دیگری وارد می شود؛ سباستین می فهمد، که نفر بعد خود اوست؛ پس باید دست جنبانیده و خود را نجات دهد. این که شخصیت بازی فردی مستاصل است و نیرویی برای مقابله با دشمنان ندارد، به خودی خود کمی اضطراب بوجود خواهد آورد. سباستین پس از باز کردن خود متوجه در قفل می شود و می بایست کلید آن را از کنار مرد قصاب پیدا کند. اما، او متوجه حضورش می شود. یکی دیگر از عوامل ترس و هیجان مفرط تعقیب و گریز است. در این بازی هم از این اتفاقات کم نخواهد بود. مرد قصاب به دنبال سباستین می آید و خوشبختانه سباستین موفق به فرار می شود.




    تیمارستان

    در ادامه سباستین راه خروج از تیمارستان را پیدا می کند ولی دنیای بیرون چیزی متفاوت با قبل است. ماشین های بدون سرنشین، ساختمان های ویران و متروکه و خیابان های از بین رفته. می توانیم شاهد حضور دوستان او در طول بازی باشیم، که به گفته سازندگان تنها در دقایقی به صورت گذرا وارد بازی می شوند و تنهایی را از شما نمی گیرند.
    سباستین به سمت خانه ای روستایی می رود، کم کم از این قسمت به بعد به قسمت های اکشن بازی می رسیم. دشمنان شبیه به زامبی بازی از زمین و زمان سوی شما می آیند و قصد کشتن شما را دارند. البته، دشمنان بیشتر شبیه همان دیوانه های بیمارستان روانی هستند، تا مردگان متحرک؛ دشمنانی که با مشعل و هر وسیله ی تیز و سنگین دیگری به شما حمله می کنند. Boss fight های بازی هنوز کاملا مشخص نیستند، ولی طبق تریلرها و تصاویر منتشر شده، چند شخصیتی حضور دارند، که به احتمال زیاد boss fight بازی هستند. موجوداتی کریه المنظر که باید با آن ها روبرو شد. چیزی که یک boss را در بازی ترسناک و فراموش ناشدنی می کند؛ این است، که مبارزه با او خاص و جدید باشد و او به راحتی کشته نشود. چیزی که nemesis را به یکی از ترسناکترین boss ها تبدیل کرد، این بود، که در طول بازی چندین بار با شما روبرو می شد و شما در هیچ کدام از دفعات قادر به نابودی کامل او نبودید. این نشان می دهد، که شینجی میکامی طرز کار استفاده از boss را به خوبی بلد است و می تواند ابهتی همراه با صورتی زشت و صدایی مخوف تحویل ما دهد.




    یکی از Boss های بازی

    در کل بازی های سبک ترس که معمولا گیم پلی خیلی وسیعی ندارند؛ از داستان خوب و کاملی بهره مندند و این از ملزومات این دست از بازی هاست. پیچش های داستانی پر تعداد و اتفاقات غیر منتظره همه و همه از ویژگی های سبک SH است. شخصیت این بازی هم با شخصیت بازی های RE یک فرق اساسی می کند و آن هم این است، که سباستین برخلاف کریس و لیان به طور تصادفی وارد این ماجرا شده است؛ در حالی که کریس و لیان داوطلبانه وارد جنگ با B.O.W ها شده بودند.
    دنیای TEV دنیایی ناشناخته است(در حال حاضر) یعنی این که از واقعی یا خیالی بودن آن خبر نداریم. دنیای Silent hill دنیایی خیالی بود، که موجودات ماوراء الطبیعه در آن حضور داشتند و بر خلاف آن مردگان متحرک سری بازی های RE واقعی واقعی بودند. ممکن است برای زیبا شدن بازی از این دست ترفند های بازیسازان هم شاهد باشیم. در صحنه ای از تریلر بازی شاهد بودیم، که موجی خون به سمت سباستین آمد و ناگهان محیط بازی تغییر کرد. (در سری بازی های Silent hill شاهد همچنین صحنه هایی بودیم، که در حمام نزدیک آینه، قادر به تعویض محیط بازی بودید) یعنی استاد شینجی بعد از نزدیک به ۱۷ سال که از عمر RE می گذرد، به این نتیجه رسیده است، که بازی ساخت کونامی از بزی ساخت او قوی تر بوده است؟(من که بعید می دونم!) یک فرضیه دیگر هم که به ذهن خودم رسیده است و فکر می کنم اگر بازی این گونه باشد بسیار بسیار شگفت انگیز می شود، ان است، که سباستین در حقیقت مرده باشد و به نوعی روح او در بازی باشد، به طوری که این موضوع در پایان بازی مشخص شود؛ یا این که همه این اتفاقات درون سر سباستین اتفاق بیفتد و او در رویا به سر ببرد. همه ی این فرضیه ها می توانند، درست باشند، حتی، ممکن است تفکر سازندگان بازی چیزی ورای این تصورات باشد و ما شاهد اتفاقات بی نشیر تری باشیم.
    بوی خون
    در این نسل به نظر من دیگر صداگذاری نقش اول را در وحشتناک کردن بازی ندارد، بلکه این گیم پلی است، که نقش اصلی را دارد. دیگر گذشت آن زمان که با هوهو کردن و جیغ های ناگهانی گیمران خوف کنند. الان همه گیمران و طرفداران این سبک به این روش عادت کرده اند و دست سازندگان را از قبل خوانده اند. اکنون وقت خلاقیت بازیسازان است، آن ها باید ترس را کم کم و به نوعی زیرپوستی در بازی های خود قرار دهند. یعنی تاریکی مطلق و خون آلود کردن تمام محیط کافی نیست.




    سعی کنید زامبی ها را هدشات کنید

    می توانیم این را به این حساب بگذاریم، که ابتدای بازی بوده و کمی آسان گرفته شده است. علاوه بر این اسلحه ها سباسیتن قادر است، تا از تله هایی انفجاری هم استفاده کند. به این صورت که وقتی دسته بزرگی از دشمنان برای حمله به شما آماده هستند؛ شما زودتر از ان ها محل حرکت آن ها را تله می گذارید، تا با عبور از آن منطقه چند تایی از آن ها به درک واصل شوند. سیستم سلامتی بازی هم به صورت دستی است؛ یعنی، خطی نسبتا بلند در پایین صفحه وجود دارد، که میزان سلامتی شما را آشکار می کند. وقتی که احساس کردید به نقطه حساس و خطرناکی رسیده اید، باید از سرنگ های سلامتی که در سراسر نقشه پراکنده اند، استفاده کنید. این کار چند ثانیه ای زمان می برد، پس محل مناسبی برای این کار پیدا کنید.
    بر خلاف re4 ( آخرین شاهکار شینجی بود) که برای انتخاب اسلحه می بایست منویی به نام inventory را باز می کردید و اسلحه دلخواهتان را انتخاب می کردید؛ در این بازی قضیه کمی فرق می کند. سیستم گردش سلاح ها مانند بازی های ساخت Rockstar است، یعنی با نگه داشتن دکمه ای منوی دایره ای شکلی جلوی شما ظاهر می شود، که می توانید سلاحتان را عوض کنید، یا سرنگی را برای پر کردن خط سلامتی تان بردارید. در این بازی برخلاف بازی های Rockstar که ۸ slot وجود دارد، ۴ slot وجود دارد، که این هم از ویژگی های بازی های SH است. شما حتی برای نگه داشتن مشعلتان هم می بایست یکی از این Slot ها را هدر دهید.
    در این بازی هم مثل همه بازی ها برای ترسناک شدن نور محیط را به حداقل رسانده اند. البته علاوه بر محیط های تاریک محیط های تنگ و باریک هم جو سنگین و کمی ترسناک دارند.




    به جزئیات صورت زامبی دقت کنید !

    به نظر من این تاریک کردن محیط باید در حد اعتدال باشد یا کمی مهمات هم در حد متوسط باشد. زیرا بازی نباید از ماهیت بازی بودن و سرگرمی خیلی دور شود. کسانی که می خواهند به معنای واقعی ترسیده، می توانند فیلمی ترسناک ببینند، یا کتابی ترسناک بخوانند. اما، بازی برای سرگرم شدن است و این حس ترس همراه با هیجان یکی از عواملی است، که این سرگرمی را به توان ۲ می رساند!
    پس بازیساز گرامی لطفا حد اعتدال را رعایت کن! چون ما گیمران بازی را می خریم تا کمی شلیک هم بکنیم، نه این که راهمان را پیاپی گم کنیم و حتی در مواقعی شلوارمان را هم خیس کنیم.
    از هوش مصنوعی دشمنان هم تعریف بسیاری به عمل امده است. به گفته سازندگان دشمنانی که سلاح های سرد در اختیار دارند و به شما حمله می کنند از هوش مصنوی بالاتری نسبت به دیگر دشمنان برخوردارند. این امر هم کمک بزرگی به روند گیم پلی بازی می کند. مثلا این اختیار را به شما نمی دهد، که به راحتی نقطه ضعف دشمنان پیدا کنید و با نقشه وارد عمل شوید. زامبی ها هم از هوشی برخوردارند، که می توانند، نقشه های شما را برهم بزنند و فکر شما را بخوانند.
    در این بازی از HUD خیی کم استفاده شده است و در حالت معمولی هیچ چیزی روی صفحه مشخص نیست. تعداد گلوله و اسلحه شما تنها در مواقعی که اسلحه خود را آماده شلیک کرده اید نمایان می شود. خط سلامتی تان هم در مواقعی که خطر جدی است. علاوه بر این هیچ گونه دکمه زنی (QTE) هم در بازی مشاهده نخواهیم کرد، تا همه ی کارها را تنها خودمان انجام دهیم. همین طور فاصله زمانی کوتاهی هم بین شلیک ها قرار داده شده است، تا کمی استرستان در مواجهه با زامبی ها بیش تر شود. سیستم ذخیره سازی اتوماتیک هم در بازی وجود ندارد و باید دنبال محلی برای ذخیره بازی باشید. مثلا پس از مبارزه ای طاقت فرسا و باقی ماندن کمی سلامتی باید دنبال محلی برای ذخیره بازی باشید، تا زحماتتان هدر نرود.





    نگاهی مرموز به در انتهای راه رو !

    برای سخت تر شدن و ترسناک تر شدن بازی، بازیسازان مخفی کاری را هم در بازی قرار داده اند، تا گیمرانی که دوست دارند بدون شلیک گلوله ای از دست دشمنان فرار کنند از این روش استفاده کنند. البته ، در مواقعی که مهمات هم ندارید، می بایست از این روش استفاده کنید. من خودم دوست دارم همه رو تا آخرین نفر بکشم ولی مجبور باشم، مخقی کاری هم می کنم. واقعا این که بدونی در اتاقی که قرار داری زامبی وجود داره ولی نباید خودتو بهش نشون بدی خیلی سخت تر از این است، که همه ی اتاق را پاک سازی کنی!
    در تریلری که منتشر شد خبری از معما و پازل نبود، ولی می توان انتظار معما و پازل را نیز از این بازی داشت. معما هایی که متناسب با جو بازی باشند و روش حل شان در طول بازی مشخص شود، نه این که پازلی داده شود، که هیچ سنخیتی با بازی نداشته باشد و بسیار هم سخت باشد. واقعا معماهای سری بازی های Silent Hill خیلی کار شده و جالب بودند.




    کسی جرات چپ نگاه کردن به این خانوم رو داره!؟

    زامبی های نسل هشتمی!
    محیط بازی بیشتر مکان های بسته خواهد بود و این تنگی و این دیوار ها از عوامل ترس در بازی خواهند بود، پس می بایست از این محیط برای ترسناک تر بودن نیاز به طراحی واقع گرایانه دارد. بیشتر این محیط ها و ضحنه ها در فیلم هایی همچون SAW موجود بودند و چیز جدیدی نیست. معمولا در بیمارستان روانی از این دست ابزار هم پیدا می شود، مثل ویلچر و تخت همراه با دست بند و پابند و لوازم جراحی مثل تیغ و اره، که هر کدام نقش مهمی در بهبود بیماران روانی دارند؛ اما همان قدر که مفیدند، همان قدر هم برای ترساندن مناسب هستند. (بازی ناموفق SAW که اصلا نمی شد نام آن را بازی گذاشت، از این لوازم استفاده کرده بود). همچنین نورپردازی که مهم ترین عامل بازی هایی این چنین است؛ بازی هایی که همیشه تاریک هستند، ولی نباید تاریکی به حدی باشد، که حتی جلوی پایمان را نیز نبینیم ( گیمرها معمولا در هنگام بازی تمام حواسشان و چشمشان به صفحه مانیتور است، به همین خاطر تاریکی بیش از حد صدمات جبران ناپذیری به چشم می زند).
    در سال های اخیر بازی های سبک SH معمولا اول شخص بودند(amnesia, outlast, dead island) اما، این بازی سوم شخص است و دوربین روی شانه قرار دارد و در مواقعی زاویه راتنگ تر می کند، تا ترس و اضطراب سباستین به شما هم سرایت کند. در کل به همه این موضوعات اشاره کردم، تا بگویم، این بازی با این ویژگی های بصری نیاز به موتور گرافیکی متناسب دارد؛ موتور گرافیکی که انعطاف پذیر باشد و نیاز های سازنداگن را برطرف کند. از افکت های خون گرفته تا نورپردازی و سایه زنی.




    محیطی شبیه به اوایل بازی Resident Evil 4

    Id Tech 5 برای این بازی گزینه مناسبی است، این موتور که که اکثرا بازی های Bethesda با آن ساخته می شود، توانایی برطرف کردن نیازهای سازندگان(نکته بین!) بازی را دارند.
    ظاهر زامبی ها و boss ها برای ترسناک شدن بازی مهم است. وقنی ظاهر زامبی به گونه ای باشد، که اجزایی که قرار است، آن را ترسناک کنند، به وضوح دیده شوند. البته، این واقع نگری و وضوح در حد بازی های crisis و battlefield نیست؛ چون اصولا ذات این گونه بازی ها مخالف واقعیت هستند. اما این قول را می توانم به شما بدهم، که انیمیشن های سباستین هیچ گونه ضعفی نخواهد داشت. شینجی میکامی روی این مسئله حساسیت خاصی دارد و مطمئنا راحت از کنار ان عبور نخواهد کرد. رفتار های سباستین باید به قدری خوب باشد، که حالات صورت و بدنش در هنگام ترس مشخص شود، وقتی که ما با او هم ذات پنداری داشته باشیم؛ می توانیم از ترس او بترسیم.





    طراحی دلچسب همراه با محیطی تاریک

    این صداست که می ماند
    وقتی که از یک دقیقه بعد خود خبر نداربد، این صداست، که شما را آگاه می سازد. این صداست، که امنیت شما را برقرار می کند. مطمئنا زامبی ها و دیگر دشمنان بازی بینایی قوی ندارند، ولی گوش های تیزی دارند. وقتی که بدون مهمات و با سلامتی کمی قدم های خودتان را هم می توانید بشمارید، باید گوش هایتان را تیز کنید. صدا گذاری بخش مهمی در بازی های SH است. همواره باید گوش به زنگ باشید و یک لحظه غفلت موجب پشیمانی است! سباستین دو چشم دارد، که روبرویش را می بیند و این شما هستید، که باید چشم های پشت سرش باشید و با گوش هایتان خطرهای احتمالی را احساس کنید.
    ماسافومی تاکادا آهنگساز بازی است، او بازی هایی مثل killer7, god hand, no more heroes در کارنامه دارد. او قرار است، اهنگ هایی را برای این بازی بسازد، که ترس شما را دو چندان کند( بین خودمان بماند ولی احتمالا از گیتار برقی هم استفاده میکند!)





    استاد شینجی میکامی


    تقصیر خودمونه!
    باید قبول کرد، که تقصیر خودمان است. این که دیگر بازی هایی با رنگ و بوی alone in the dark ساخته نمی شود. می پرسید چرا؟
    چند نفر از گیمرانی که اسم خودشان را گیمر می گذارند، اکنون این گونه بازی هارا می پسندند. چند نفر از گیمرانی که اسم خودشان را گیمر می گذارند، بازی های کلاسیک SH را تجربه کرده اند. نسبت فروش بازی های FPS چند برابر SH است. چند نفر فقط برای این که بگویند، گیمر واقعی هستند، Dead Space1 را خریده اند، اما آن را تمام نکرده اند. گیمر هم گیمرهای قدیمی، حودم را هم جزو گیمران جدید می گذارم و اذعان می کنم، که سبک مورد علاقه من هم FPS است و حوصله سختی آن چنان را در بازی ندارم و با کوچکترین مشکلی فوری جواب آن را در گوگل پیدا می کنم؛ ولی بازی ها دهه ۹۰ میلادی بازی هایی بودند، که هر کسی توانایی تمام کردن ان را نداشت.
    شینجی میکامی در مصاحبه ای اعلام کرده بود، که ناشران شرقی ترسو هستند و روی بازی هایی که ریسک بالایی دارند، سرمابه گذاری نمی کنند.
    همین الان می توانم پیش بینی کنم، که این بازی فروش خیلی بالایی نخواهد داشت؛ ولی نظر منتقدان را جلب خواهد کرد.



    ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﯼﺳﺖ ﮐﻪ شیطان ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ: ﺍﻧﺴﺎﻥ پیدا ﮐﻨﯿﺪ ، ﺳﺠﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩ



    "هرچیزی که ما را
    خشمگین میسازد، میتواند ما را به خودآگاهی و شناخت بهتر خودمان هدایت کند."

    خاطرات دوستان سایت موبایلستان هیچ وقت فراموش نمیشن

    اینستاگرام:
    mamad_afraz





  2. Top | #2


    درجه : عضو فعال
    شماره كاربري : 304981
    نام : کوروش
    نوشته ها: 338
    سپاس ها : 6,690
    سپاس از شما 1,104 بار در 229 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    درود

    ممنون از مقاله / یکی از بازیهای عالی هست که منتشر خواهد شد / پدر سبک ترس بخواد بازی بسازه دیگه چی بشه

    سپاسگذار

  3. 7 كاربر زير از شما Trainer عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  4. Top | #3


    درجه : مدير بازنشسته
    بخش : کنسول و بازیهای کامپیوتری| نرم افزار
    شماره كاربري : 409239
    نام : Jasem
    نوشته ها: 8,445
    سپاس ها : 42,009
    سپاس از شما 33,693 بار در 7,381 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    در قلب اهريمن

    11 اوت سال 1965 در ژاپن متولد شد.چه کسی فکرش را می کرد روزی بتواند به یکی از بزرگترین بازیسازان جهان تبدیل شود و لقب پدر سبک ترس را از سوی طرفداران دریافت کند؟در سال 1990 از دانشگاه Doshisha فارغ التحصیل شد و به عنوان و به عنوان طراح بازی راهی شرکت پراوازه کپکام شد.وی با ساخت Aladdin توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند.پس از Aladdin وی وارد سبک ترس شد و اولین عنوان خود در این سبک را با نام Biohazard راهی بازار کرد که نسخه های بعدی آن به Resident Evil (البته در خارج از ژاپن ) تغییر نام یافت.نسخه های دوم و سوم رزیدنت اویل با موفقیت های فراوانی روبرو شدند. پس از ان چند نسخه فرعی از اين سري برای GameCube منتشر شدند اما نتواسنتد فروشی همچون نسخه های اصلی داشته باشند اما از نظر داستانی بسیار با ارزش بودند و هر یک از ان ها قسمتی مبهم از داستان این سری را اشکار می نمود.پس از تایید ساخت RE 4 کپکام اعلام کرد که این عنوان به طور انحصاری برای گیم کیوب منتشر خواهد شد اما این حرکت کپکام با خشم بسیاری از طرفداران روبرو شد چراكه آن ها خواستار عرضه RE 4 بر روی PS2 بودند. کپکام نیز علاقه فراوانی به عرضه بازی بر روی PS2 داشت اما سازندگان مخالفت کردند.درست چند روزی به عرضه بازی باقي مانده بود که بلاخره بازی براي PS2 تایید شد و مسئوليت پورت آن بر عهده استدیوی دیگری گذاشته شد.همانطور که انتظار میرفت RE 4 هم از لحاظ فروش و هم سطح كيفي توانست همانند نسخه های قبلی موفق شود.اين سري تمامی شهرت و موفقیت خود را مدیون شینجی میکامی است کسی که سال ها در کپکام زحمات زیادی کشید و سری پرطرفدار RE را خلق کرد.استاد میکامی کسی بود که سبک ترس را متحول کرد و همه او رابه پدر این سبک نسبت می دهند.وي پس از RE 4 از کپکام جدا شد و استدیو ژاپنی Tango Gameworks را تاسیس کرد.حال او پس از 10 سال دوری باری دیگر با بازی The Evil whiten میخواهد سبک ترس را زنده کند اما وظيفه نشر این بازی بر عهده ناشر موفق و پر اوازه Bethesda است و ديگري خبري از CAPCOM نيست.طبق گفته های سازندگان TEW در سال جاری برای کنسول های نسل هفتمی و هشتمی سونی و مایکروسافت و همچنین کامپیوتر های خانگی عرضه خواهد شد.


    یکی از نقاط قوت سری بازی های RE داستان غنی آن است که با روایت بسیار عالی ، پیچش ها و نکات مخفی در روند بازی بر جذابیت و هیجان داستان بازی می افزاید.به نظر می رسد شیطان درون هم از این قاعده مثتثنی نیست .داستان بازی در ابتدا بسیار ساده و تکراری به نظر می رسد اما با کمی پیشروی در آن با معماها و نکات مختلفی روبرو می شوید که شما را ترغیب به ادامه بازی می کنند.کراکتر اصلی بازی کارآگاهی تازه کار به نام سباستین کالاستوس است که همراه با همکاران خود به کشف جرم و جنایات می پردازد اما در این جا سباستین باید به تنهایی به مقابله با .... ترس برود.نقش کمتر شخصيت هاي دیگر در داستان بازی باعث شده تا تنهايی سباستین بیشتر به چشم بیاید و همین تنهایی باعث میشود حس ترس دو برابر شود.در یک شب بارانی که افراد در خانه های خود مشغول تماشای تلوزیون هستند ناگهان صداهای وحشتناکی از تیمارستان بیکن شنیده می شود.ماموران پلیس برای رسیدگی به این مساله تیمارستان می شوند.عقربه های ساعت از پس یکدیگر می گذرند اما خبری از نیروهای پلیس نیست.در اینجاست که کاراگاه جوان ما به همراه چند تن از همکاران راهی سفری پرخطر می شوند.آن ها وقتی به تیمارستان می رسند با صحنه عجیبی روبرو میشوند! تمامی ماشین های پلیس خالی است و و خبری از ماموران پلیس نیست.کارآگاه سباستین وارد تیمارستان مخوف می شود در راهرو ها پر است از جنازه هایی که به آن ها را همانند تکه ای گوشت ریز ریز کرده اند.سباستین ناگهان موجودی عجیب را در روبروی خود مشاهده می کنید تا به سمتش می رود ناگهان با ضربه ای بیهوش می شود. سپس در یک سردخانه پر از جنازه و خون بهوش می آید.او را پا در هوا اویزان کرده اند به نظر می رسد نوبت به او رسیده تا تکه تکه شود اما او خود را به سختی از انجا ازاد می کند و در راه با موجودات عجیب و غریبی روبرو می شود که همه آنها قصد جان وی را دارند.مثل اینکه قضیه جدی تر از ان است که کاراگاه جوان فکر می کرد ، او با تلاش های فراوان از تیمارستان خارج می شود و فکر می کند که دیگر جان سالم به در برده است اما بازی تازه شروع شده.موجودات خونخوار تمام شهر را اشغال کرده اند و حال کاراگاه جوان باید به مبارزه با آن ها بپردازد.همچنین او در تلاش است تا ببیند برای همکارانش چه اتفاقی افتاده‌، آیا آن ها زنده مانده اند یا توسط این موجودات وحشتناک کشته شده اند؟

    گیم پلی بازی شباهت های فراوانی به نسخه چهارم سری RE دارد البته نمیتوان آن را تکراری تلقی کرد زیرا علاوه بر المان های قبلی المان های جدیدی هم به بازی افزوده شده ، همچنین المان های قبلی پیشرفت های چشمگیری داشته اند.برخلاف بازی های امروزی که دارای سیستم سلامتی اتوماتیک هستند ، در TEW شاهد این ویژگی نخواهیم بود چراكه در این بازی نوار سلامتی جایگزین سیستم اتوماتیک شده است و برای بازیابی سلامتی بازیکن باید بسته های سلامتی را که در محیط بازی قرار دارد جمع اوری کند . تا کنون صحبتی در رابطه با افزایش نوار خون و قابلیت اپگرید ان نشده و به نظر می رسد چنین قابلیتی در بازی وجود نخواهد داشت.سازندگان وجود پازل ها و معماها را در بازی تایید کرده اند و اعلام کردند هر یک از این معماها با یکدیگر با هم متفاوت است برای مثال گاهی برای رد شدن از یک در باید کلید پیدا کنید یا اینکه یک پازل را حل کنید.فکرش را بکنید وارد محیطی پر از زامبی شده اید اما مهماتتان به پایان رسیده حال باید چه کنید؟در این حال بازیکنان میتوانند ادامه بازی را تا بدست اوردن مهمات بصورت مخفی کاری پیش ببرند.سباستین میتواند به صورت نشسته راه برود طوری که دشمنان صدای پای او را نشنوند همچنین میتواند در پشت دیوار و اجسام مختلف سنگر بگیرد و حتی در وسایلی همچون کمد پنهان شود.با استفاده از مخفی کاری دیگر دشمنان متوجه حضور شما در محیط نخواهند بود و همچنین میتوانید با حمله از پشت سر ان هارا بدون استفاده از اسلحه از بین ببرید.هوش مصنوعی بازی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و زامبی ها بسیار باهوش هستند.البته نه همانند RE 6 که با سلاح های پیشرفته که حتی بسیاری از انسان ها نحوه کار با آن ها را بلد نیستن به مبارزه با شما بیایند.اگر شما در هنگام حرکت به وسیله ای برخورد کنید یا به هر نحو صدایی از خود ایجاد کنید زامبی های اطراف خیلی زود متوجه حضور شما خواهند شد و شمارا محاصره می کنند البته شما میتوانید با استفاده از سروصدا بر علیه زامبی ها هم استفاده کنید .مثلا با پرتاب کردن بطری نوشابه به سمتی دیگر حواس آنها را پرت کنید و خود از آن جا فرار کنید.وسایل انفجاری همچون نارنجک و بمب های دستی هم در بازی وجود دارد که میتوانید برای از بین بردن زامبی ها یا باز کردن راه از ان ها استفاده کنید.

    موجودات خونخوار در بازی از هیچ سلاح گرمی استفاده نمی کنند البته بعضی از آن ها با سلاح های سرد همچون تبر ، چاقو ، چوب و ... به مبارزه با شما می آیند و آنطور که به نظر می رسد این زامبی ها هوش مصنوعي بهتري نسبت به موجودات دیگر دارند.در بازی محیط ها و اتاق های فرعی زیادی وجود دارد که مهمات و سلاح ها در آن جا قرار دارند البته نه همه ان ها ممکن است برخی خالی باشند شاید هم درون آن ها زامبی ها وجود داشته باشند.پس باید خیلی مراقب باشید شما میتوانید قبل از بازکردن در از قفلی درون اتاق را مشاهده کنید تا دشمنی در اتاق نباشد یا اینکه در را بصورت ناگهانی باز کنید و وارد اتاق شوید.یکی دیگر از ویژگی های بازی که باعث شده ترس و هیجان در بازی دوچندان شود نبود قابلیت سیستم ذخیره خودکار است و برای ذخیره کردن باید در نقاط مشخص شده ای حاضر شوید این عامل سختی بازی را دو چندان می کند باید اشاره کرد که چنین سیستمی در سری بازی های RE وجود داشت.سازندگان سعی کرده اند تا از HUD استفاده کمتری در بازی بکنند.در روند بازی هیچ چیزی بر روی صفحه قرار ندارد اما هنگامی که شما شروع به تیراندازی می کنید تعداد تیرهایتان نمایش داده میشود و همچنین در مواقعی که سلامتی بسیار کمی دارید نوار سلامتی نیز نمایان می شود.سیستم هدف گیری بازی دقیقا شبیه RE4 از روی شانه سباستین دنبال می شود و او قادر است حتی در حال حرکت هم تیر اندازی کند.همچنین قابلیت رگبار بستن در بازی وجود ندارد و نمیتوانید به صورت پشت سر هم به یک زامبی تیر اندازی کنید و بین هر تیر که میزنید وقفه ای چند ثانیه ای وجود دارد.دشمنان نسبت به ضربه هایی که به آن ها وارد میشود واکنش های متفاوتی نشان میدهند.دشمنانی در بازی وجود دارند که نامیرا هستند و نمیتوان آن هارا از بین برد و بازیکن مجبور است یا پنهان شود یا از محل فرار کند.قابلیت QTE یا همان دکمه زنی در بازی به هیچ وجه وجود ندارد و تمامی کار ها بر عهده خود بازیکن است.

    برای ساخت بازی از موتور قدرتمند ID Tech 5 استفاده شده است که علاوه بر شیطان درون در ساخت دیگر بازی شرکت Bethesda یعنی Wolfrnstien:New Order استفاده شده است.اتسمفر محيط همانند دیگر بازی های سبک ترسناك تمی تاریک و سرد دارند و بیشتر اتفاقات بازی درون محیط تیمارستان رخ می دهد.البته علاوه بر تیمارستان لوکیشن هایی همانند روستا ، غار .... نیز در بازی وجود دارد.بیشتر محیط های بازی تاریک هستند و بازیکن باید در طول بازی با استفاده از مشعل ها و فانوس ها روند بازی را طی کند پس باید در نورپردازی بازی نهایت دقت صورت بگیرد که با توجه به تریلرهای به نمایش در آمده میتوان حدس زد که سازندگان به خوبی تواسنته اند از پس این کار بر بیایند.طراحی دشمنان بسیار با دقت و پرجزییات صورت گرفته و نمیتوان ایرادی به آن گرفت.دشمنان شما در بازی فقط منحصر به زامبی های معمولی نیستند و Boss هاي فراوانی در بازی وجود خواهند داشت اما طراحی آن ها به هیچ وجه شبیه به هم نخواهد بود و هر یک با هم تفاوت زیادی دارند.باید اشاره کرد که بازی هم برای نسل هفتم و نسل هشتم عرضه خواهد شد بنابراین انتظارات از گرافیک بازی بسیار بالاست و سازندگان نیز طی صحبت هایی اعلام کردند تفاوت های زیادی بین نسخه ای مسل هفتم و هشتم وجود خواهد داشت و برای اینکه تجربه بهتری از بازی داشته باشید ما نسخه نسل هشتمی را به شما پیشنهاد می کنیم.باید دید این حرف سازندگان تا چه حد صحت دارد چون تاکنون بسیاری از بازی های بین نسلی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.در بازی ها شاید چیزی که کمترین توجهی به ان می شود بخش موسیقی است اما با اطمینان می گویم در بازی های ترسناک موسیقی بسیار مورد توجه است زیرا یکی از عوامل انتقال ترس وجود موسیقی های ترسناک در بازی است.کار ساخت موسیقیTEW بر عهده اقای ماسافومی تاکادا است که کارنامه درخشانی را در زمینه موسیقی بازی های رایانه ای دارد از اثار او میتوان به بازی Vanquish اشاره کرد که کارگردانی آن برعهده استاد میکامی بود.همچنین باید اشاره کرد که بیشتر موسیقی های بازی با گیتار نواخته شده اند و در واقع ساز اصلی بازی گیتار است.انطور که از تریلر ها مشخص است تاکادا تواسنته به خوبی کار خود را انجام دهد و حتی صداهای ریزی همچون صدای پا افتادن وسایل .... به خوبی در بازی گنجانده شده اند.باید قبول کرد که چندسالی است عنوانی مناسب در سبک ترس منشر نشده اما حال استاد میکامی پس از سال ها دوری دوباره برگشته تا سبک ترس را احیا کند.وجود او و شرکت Bethesda به عنوان سازنده بازی و ناشر همچنین داستانی قوی ، گیم پلی هیجان انگیز و گرافیکی چشم نواز موفقیت این بازی را تضمین می کنند.شیطان درون در اواخر تابستان سال جاری برای پلتفرم های ذکر شده عرضه خواهد شد.خود را برای ورود به تیمارستان ترس اماده کنید.








  5. Top | #4


    درجه : عضو نيمه فعال
    شماره كاربري : 803689
    نام : ---^-@-^---
    نوشته ها: 218
    سپاس ها : 2,682
    سپاس از شما 425 بار در 170 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    واقعا عالیه بازیهای silent hil_ resident evil_parasite eve_siren_alone in the dark جدیدا هم dead space بهترین بازیاییه که کردم
    یادمه siren اولش یه جیغ ترسناک داشت مو به تنت سیخ می شد
    این بازیم یه تریلرشو دیدم قشنگ مثل رزیدنت اویل4 جائی که تو یه کلبه از همه طرف حمله می کنن مثل اون بود
    در کل بازیای استاد میکامیو حتما باید بازی کرد اونم نه یک بار چند بار

  6. 8 كاربر زير از شما atla3 عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  7. Top | #5


    درجه : عضو طلایی
    شماره كاربري : 333887
    نام : SaleH ㋡
    نوشته ها: 1,883
    سپاس ها : 3,705
    سپاس از شما 7,924 بار در 1,765 پست
    کمک مالي به سايت: 100000 ريال
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    ممنون جاسم جان.حتما بازیش میکنم.از نظر من بعد از فضای مرده 3 خیلی وقته یه بازی باکیفیت توی ژانر وحشت نیومده.

  8. 10 كاربر زير از شما -<Sal3H>- عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  9. Top | #6


    درجه : عضو ممتاز
    شماره كاربري : 231688
    نام : ..." MAHDI "...
    نوشته ها: 853
    سپاس ها : 26,429
    سپاس از شما 2,423 بار در 692 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    سلام
    واقعا بازیهای ترسناک به آدم حال میده
    ممنون از معرفی

  10. 10 كاربر زير از شما M@HDI عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  11. Top | #7


    درجه : مدير بازنشسته
    بخش : عمومی|فریمور|نرم افزار و بازی iOS
    شماره كاربري : 758860
    نام : Mammad Amin
    نوشته ها: 3,634
    سپاس ها : 12,535
    سپاس از شما 17,307 بار در 3,495 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    شدیدا منتظرشم بطور وحشتناک بنظرم این بازی لایق نام Resident evil 5 هست و این نام واقعا برازندشه ولی حیف ک زدن اون ip رو ترکوندن با شاهکارایی ک دادن
    موتور id tech هم از موتور های خیلی عالی بشمار میره ک این یکی از نقاط قوت بازی میتونه محسوب بشه
    در کنار تنوع بی شمار دشمنان بازی و گیمپلی عالی و فضاسازی ک قراره مو ب تنمون سیخ کنه همگی میتونن این بازی رو ب بهترین یا یکی از بهترین بازی های سال تبدیل کنن
    مرسی بابت مقاله
    "فروم به این معناست که یک نفر بپرسد و بقیه پاسخ دهند, نه اینکه همه بپرسند و یک نفر پاسخ دهد"
    خرید برنامه از اپ استور بطور رسمی و به ریال با برنامه ی ویترین سیبچه




  12. 9 كاربر زير از شما AMINEDGE عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  13. Top | #8


    درجه : مدير بازنشسته
    بخش : اخبار کامپیوتر و اینترنت
    شماره كاربري : 720831
    نام : Amin
    نوشته ها: 5,878
    سپاس ها : 28,276
    سپاس از شما 16,584 بار در 4,508 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    ممنون از جفتتون فقط کی میاد این بازی فقط نوشته 2014
    الان 4ماه ازش گذشته عجب بازیه خداییش
    تیغ باش تا محتاج نوازش نشی

  14. 9 كاربر زير از شما AMINKARIMIR عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  15. Top | #9


    درجه : مدير بازنشسته
    بخش : Galaxy S Family
    شماره كاربري : 737641
    نام : Ahmad
    نوشته ها: 6,566
    سپاس ها : 22,891
    سپاس از شما 19,879 بار در 5,919 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    من عاشق اویل4 و اویل 5 هستم کاشکی گرافیک اینم مثل این 2تا بازی باشه چون از قبلیاش خوشم نمیومد
    ​​

  16. 5 كاربر زير از شما paprika 1 عزيز، سپاسگزاری كرده اند




  17. Top | #10


    درجه : عضو طلایی
    شماره كاربري : 298955
    نام : rEzA
    نوشته ها: 4,352
    سپاس ها : 14,491
    سپاس از شما 13,512 بار در 3,979 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض

    شیطان برو داخل
    ممنون جاسم عزیز

  18. 6 كاربر زير از شما reza0421 عزيز، سپاسگزاری كرده اند





صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

   توضیحاتی درباره این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •