• ورود

    عضويت در سايت موبايلستان ايميل فعال سازي ارسال نشده است ؟ کلمه عبور خود را گم کرده ايد ؟
  • ثبت نام

  • صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 10 از 11

    نقد و بررسی بازی ها

    1. Top | #1


      درجه : مدير بازنشسته
      بخش : کنسول و بازیهای کامپیوتری| نرم افزار
      شماره كاربري : 409239
      نام : Jasem
      نوشته ها: 8,445
      سپاس ها : 42,009
      سپاس از شما 33,693 بار در 7,381 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض از عرش به فرش | بررسی روند نزولی و چالش های آینده Call of Duty

      از عرش به فرش | بررسی روند نزولی و چالش های آینده Call of Duty

      نام: call-of-duty-black.jpg نمایش: 155 اندازه: 205.7 کیلو بایت

      Call of Duty فرنچایزی که در دوران نه چندان دور الماس صنعت گیم بود و طرفداران سبک “شوتر اول شخص” به آن افتخار می کردند. هر سری جدید از آن ضامن موفقیت تجاری بود و توسط منتقدان و بازیبازان استقبال می شد. همه برای معرفی نسخه جدید از این عنوان لحظه شماری می کردند، به قول معروف برای آمدن نسخه جدیدش دعا می کردیم. اشتباهات ناشر آن Activision و جدا شدن تیم اصلی سازنده آن (Respawn کنونی) این فرنچایز را نابود کرد به طوری که پس از Modern Warfare 2 نه تنها پیشرفتی از این بازی ندیده ایم، بلکه شاهد پسرفت روز افزون آن هستیم، هم از نظر منتقدان و هم از نظر طرفداران. COD تبدیل به بازی شده که برای نیامدنش دعا می کنیم. در این مقاله قصد داریم تا مسیری که COD تا به کنون پیموده است را بررسی کنیم و علل افت و پسرفت آن را پس از Modern Warfare 2 بررسی کنیم.
      نکته: این مقاله بر ضد این بازی بزرگ نیست؛ بلکه قصد دارد دلایل افت آن را بررسی کند و راهکار هایی برای بهبود آن ارائه دهد.
      قبل از آغاز مقاله بحث کلیشه ای تاریخچه این عنوان را پی گیری می کنیم. Call of Duty یکی از محبوب ترین فرنچایز های تاریخ بازی های ویدئویی است که از سال ۲۰۰۳ حیات خود را آغاز کرد و با عرضه COD 4: Modern Warfare انقلابی در سبک شوتر اول شخص به وجود آورد. سری Modern Warfare توسط تیم قبلی (و اوریجینال) Infinity Ward Respawn کنونی خلق شد و از آن به بعد در چرخه ۲ ساله (و اخیرا ۳ ساله) بین تیم جدید Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer دست به دست می شود تا به گمان Activision باعث خلاقیت و نو آوری شود.
      با عرضه COD: Modern Warfare 2 استقبال منتقدان از آن به اوج خود رسید و پس از آن شاهد افت نمرات آن هستیم. البته اکتیویژن طی بیانیه ای اعلام کرد که: “نمرات منتقدان برای ما مهم نیست، فروش بازی همه چیز را ثابت می کند”. یکی از دلایل افت این بازی را می توان عرضه سالانه آن دانست، در واقع اشتباهی که دیگر فرنچایز ها هم داشته اند، فرنچایز هایی که مرز عرضه سالانه را در نوردیده اند و سالانه ۲-۳ عنوان عرضه می کنند؛ عناوینی همچون Assassin’s Creed.


      تاریخچه کوتاه



      اولین نسخه COD در سال ۲۰۰۳ عرضه شد که داستانی از جنگ جهانی دوم را روایت می کرد و بین جبه های شوروی، آمریکا و بریتانیا اتفاق می افتاد، این بازی توسط Infinity Ward تهیه شد. Call of Duty 2 در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۵ عرضه شد. نسخه سوم این بازی در سال ۲۰۰۶ عرضه شد. نسخه چهارم و انقلابی این سری، Call of Duty 4: Modern Warfare نیز به سال ۲۰۰۷ بر می گردد. این بازی برای اولین بار در تاریخ این سری از جنگ جهانی فاصله گرفت و رو به جنگاوری مدرن نمود، اما به ریشه های بازی ” روایت داستان از از چند زاویه دید” پایبند بود. ترکیب سینماتیک و گیم پلی در این بازی به شدت موفقیت آمیز بود و نوآوری های گیم پلی از این بازی یکی از بهترین های تاریخ را ساخت.




      نسخه بعدی این بازی در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و دوباره به حال و هوای جنگ جهانی برگشت. این بازی توسط Treyarch ساخته شد، داستان این بازی در مورد جنگ جهانی دوم بود و از لحاظ گیم پلی پسرفت داشت و از لحاظ مولتی پلیر هیچ پیشرفتی نسبت به Modern Warfare نداشت. نسخه دوم از سری Modern Warfare در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و تکاملی بر MW1 بود و در ۲۴ ساعت اولیه فروش، ۵ میلیون نسخه فروخت و تا به امروز ۱۴ میلیون نسخه از این بازی را خریداری کرده اند. این بازی نیز چند داستان را روایت می کند که در نکاتی با هم مشترک هستند. بخش مولتی پلیر این بازی انقلاب MW1 را تکمیل کرد و پیشرفت بسیار زیادی را شاهد بود.

      نام: Cod-Black-Ops-2-Wallpaper-1080p.jpg نمایش: 150 اندازه: 97.8 کیلو بایت

      COD: Black Ops که در ال ۲۰۱۲ عرضه شد در همان حال و هوای World at War اتفاق می افتد و داستان بازی توسط اعتراف های Alex Mason روایت می شود. سومین و آخرین نسخه از سری محبوب Modern Warfare در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و توسط سه استودیو Infinity Ward، Raven Soft و Sledgehammer Games به صورت همزمان ساخته شد. این بازی نسبت به نسخه های پیشین MW هیچ پیشرفت و نوآوری نداشت و ادامه ای داستانی بر MW2 بود. Black Ops II این فرنچایز را به آینده برد، به سال ۲۰۲۵ . این بازی باز هم هیچ پیشرفتی نداشت و در قسمت مولتی پلیر تغییر هایی را ایجاد کرد.




      آخرین نسخه از این سری، Ghosts نیز در آینده اتفاق می افتد و با اطمینان کامل می توان گفت که بدترین COD تاریخ است، تمام نکات مثبتی که این بازی داشت به نکات منفی تبدیل شدند و جدید ترین نسخه این بازی به نام Advanced Warfare در آینده نزدیک به بازار عرضه می شود.
      تا کنون با احتساب مجموعه های فرعی، ۲۴ نسخه از COD را شاهد بوده ایم که نشان از علاقه مند بودن Activision به این بازی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا دلایل افت این بازی را با هم بررسی کنیم.


      بررسی بازی از نظر نمرات
      نموداری که مطالعه می کنید سیر نمره های COD را در سایت متاکریتیک نشان می دهد.



      همانطور که می بینید اوج این فرنچایز به دوران MW1 و MW2 باز می گردد. این دو نسخه توانستند با ثبت نمره ۹۴ در سایت متاکریتیک، خود را در بین بهترین های تاریخ ویدئو گیمینگ ثبت کنند. اما فرمول Activision یا بهتر بگویم Infinity Ward برای این موفقیت چه بود؟ تا قبل از MW بازی هایی که در ژانر “شوتر اول شخص نظامی” به بازار عرضه می شدند دورن مایه جنگ جهانی را داشتند و این موضوع برای بازیبازان خسته کننده شده بود. پس اولین دلیل موفقیت بازی را می توان در نام آن جست و جو کرد، “جنگاوری مدرن”. یکی دیگر از دلایل موفقیت این دو عنوان ترکیب گیم پلی سریع و هیجانی با صحنه های سینمایی (که گاها با فیلم های هالیوودی رقابت می کردند) بود. گیم پلی بازی چیزی نبود که بتوان آن را شبیه ساز جنگ نامید بلکه بیشتر یک نسخه سینمایی از جنگ به همراه موسیقی های حماسی بود اما بزرگترین دلیل موفقیت سری Modern Warfare را می توان در داستان آن یافت. داستانی که توسط چند نفر در بازی و به صورت چند شخصیتی روایت می شد و داستان را از چند زاویه دید (حتی از دید نقش منفی بازی) روایت می کرد. شخصیت پردازی بازی هم فوق العاده قدرتمند بود، تا حدی که بهترین شخصیت های سری Call of Duty را از MW می شناسیم؛ شخصیت هایی همچون CPT Price, Gas, Ghost, Soap Mac Tavish, Nikolai و Yuri. شخصیت های منفی این سری هم به شدت جذاب و درگیر کننده بودند. پس از عرضه MW1 چرخه سالانه COD آغاز شد و Activision راهی برای سود آوری مطمئن و بی درد سر یافت و آن چیزی نبود جز “استفاده از فرمول موفقیت آمیز Modern Warfare”. پس این این تصمیمات و عرضه سالانه COD، تیم سابق Infinity Ward که مخلوق خودش را در خطر می دیدید، دست از ساخت ادامه بازی برداشت و این سرآغاز سقوط COD شد. Activision اما فرمول را فراگرفته بود و آن را به استودیو های خودش سپرد و آن فرمول چیزی نبود جز “اکشن برپایه ۶۰ فریم بر ثانیه + روایت سینمایی + داستان چند زاویه ای”.
      همانگونه که در نمودار بالا می بینید، پس از عرضه MW2 و جدا شدن تیم Respawn از Activision نمرات این بازی با شیب نسبتا تندی در حال سقوط هستند تا جایی که حتی MW3 که از نسل Modern Warfare بود نتوانست موفقیت های گذشته را جبران کند و دو نسخه بعدی هم بد ترین های تاریخ COD لقب گرفتند.
      Activision را همه ما به “پول پرستی” می شناسیم. ناشری که یک DLC را با نام جدید و بسته بندی جدید با قیمت ۶۰ دلار و به صورت سالانه با عنوان Call of Duty عرضه می کند. به جرات می توان گفت که پس از MW2 این بازی لیاقت نام جداگانه را ندارد بلکه به مانند یک DLC می ماند که سالانه با اسم جدید عرضه می شود و ۶۰ دلار را از جیب شما به حساب اکتیویژن واریز می کند. دلیل آن را نیز ترس اکتیویژن از خلاقیت و ترس از ریزش مخاطبان بازی می دانم. پس از MW و موفقیت آمیز بودن فرمول “گیم پلی + سینماتیک” اکتیویژن راه را برای خلاقیت بست وبا کم ترین خرج بیشترین سود را به دست می آورد. در بندهای پایینی بررسی خواهیم کرد که چگونه COD دنیای گیم را با خطر مواجه کرده است. هرچه از MW به سمت Ghosts می رویم کفه سینماتیک سنگین تر می شود تا جایی که در Ghosts شاهد یک گیم پلی کوتاه و صحنه های سینمایی درجه ۳ هستیم.


      COD: Ghosts، بدترین عنوان از این فرنچایز

      نام: call-of-duty-ghosts-2.jpg نمایش: 142 اندازه: 73.0 کیلو بایت

      COD: Ghosts (که هم از لحاظ تجاری و هم از نظر منتقدان بدترین COD پس از MW است) را می توان یکی از بدترین بازی های تاریخ نام گذاری کرد چون:
      1.بخش “Single Player” این بازی داستانی جدید با درون مایه جنگ های آینده را روایت می کند که به شدت ضعیف و پوچ است. گیم پلی بازی پیشرفتی نداشته بلکه با فاصله گرفتن از ریشه ها به سمت ضعیف تر شدن رفته است. گرافیک بازی به عنوان یک بازی نسل هشتمی اصلا تفاوتی با نسل گذشته ندارد.
      2.بخش Multiplayer بازی تقریبا دست نخورده باقی مانده است. نقشه های بازی ظرفیت ۱۸ نفره (و کمتر) دارند در حالی که محیط آن ها به شدت بزرگ است که باعث کاهش سرعت (ریتم) بازی شده است. یکی از مواردی بسیار توسط Activision مورد تاکید قرار گرفته بود، سرورهای اختصاصی و نسل بعدی برای بازی است که به گفته اکتیویژن “تمام مشکلات قسمت آنلاین را از بین می برد”. اما این گفته ها کاملا پوچ بودند و بسیاری از بازیکنان مشکلاتی در وارد شدن به سرور ها دشاتند که هنوز هم به قوت خود پا برجاست.
      3.بزرگترین عامل را می توان در دروغ پردازی های Activision یافت. COD: Ghosts برای نسل هشتم نیز عرضه می شد و همگان منتظر انقلاب دوباره در این سری بودند. یکی از دلایل پیشرفت های گرافیکی را می توان در بالا رفتن Minimum Requirements بازی ها دید. Activision برای اینکه کم کاری خود را در ساخت بازی پوشش دهد و یازی خودش را با عنوان نسل هشتمی معرفی کند دست به انتشار لیست دروغین از سیستم مورد نیاز برای زد که باعث رسوایی شد. یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه قرار گرفت ۶GB رم برای اجرای بازی در کیفیت های پایین بود که با تست هایی که انجام شد، این بازی با ۱٫۵ الی ۲ گیگابایت حافظه رم در بالاترین کیفیت اجرا می شد و این یعنی ۴ گیگابایت رم را پردازش های اضافه و غیر ضروری اشغال کرده بود. میزان هارد مصرفی این بازی نیز کاملا دروغین بود، چراکه عملیات Optimization بر روی بازی انجام نشده بود تا بازی با طلب کردن سیستم مورد نیاز بیشتر، خود را نسل بعدی قلمداد کند.

      Call of Duty: Ghosts هم ا نظر تجاری و هم از نظر منتقدان یک شکست بزرگ بود. تا جایی که نمرات آن برای اولین بار در تاریخ Call of Duty به زیر ۸۰ کشیده شد و ۲۰ درصد کمتر از نسخه قبلی، Call of Duty: Black Ops II به فروش رساند. البته Ghosts نسبت به Modern Warfare 3 نیز کاهش ۳۲ درصدی را در فوش تجربه کرد که نشان از تمایل کمتر بازیبازان به تجربه این بازی دارد، با ادامه این رویه شاهد کاهش بیشتر فروش خواهیم بود.

      باعث این اشتباهات کیست؟

      نام: Kotick.jpg نمایش: 137 اندازه: 76.3 کیلو بایت

      بی شک منفور ترین “شخصیت منفی دنیای گیم” آقای Bobby Kotick می باشد. برای کسانی که او را نمی شناسند باید بگویم که این فرد مدیر اجرایی Activision Blizzard می باشد که نقش بسیار جدی در تدوین سیاست های این ناشر دارد. این شخص در یک مصاحبه گفت:
      من به عناوینی علاقه مند هستم که در بازه زمانی طولانی سودآوری بسیاری داشته باشند و به بازی هایی که توانایی ادامه دادن (Sequel) را نداشته باشند توجهی نمی کنم.
      همچنین او در مورد اینکه چرا نوآوری هایی در عناوین منتشر شده توسط آن ها صورت نمی گیرد گفت:
      ما به فرنچایز هایی علاقه داریم که بتوانیم هر سال آن ها را منتشر کنیم. این عناوین باید توانایی “ادامه دار شدن” را داشته باشند و ما آن ها را بر روی تمام پلتفرم ها منتش می کنیم تا به سود ۱۰۰ میلیون دلاری برسیم. سیاست ما “سالانه سازی” تمام فرنچایز ها و به دست آوردن سود می باشد.
      زمانی که از او در مورد مورد افزایش قیمت محصولات Activision Blizzard سوال شد، گفت:
      تعیین قیمت ها به عهده من واگذار شده است، من اگر بخواهم حتی آن ها را بیشتر از این افزایش می دهم. اما قیمت ها به صورت اندک اندک افزایش پیدا می کنند.
      Kotick حتی در بین کارکنان Activision Blizzard نیز شخصیت منفوری است، تا جایی که سازندگان بازی بار ها بر علیه او مصاحبه کرده اند و Tim Schafer او را یک “احمق تمام عیار” خطاب کرد.
      او پس از جدایی طراحان اصلی Call of Duty از Activision بار ها بر علیه آن ها مصاحبه کرد:
      حس می کنم که به من خیانت شده است. Vince Zampella و Jason West دو نفر از بهترین افراد من بودند و کارهایی را انجام دادند که من از آنها انتظار نداشتم. آن ها از امکانات من برای سود شخصی خودشان استفاده کردند و این دلیل جدایی ما بود. این دو هرگز بار دیگر توانایی ساخت یک بازی موفق را نخواهند داشت.
      باید بدانید که این دو همراه با تیم سابق Infinity Ward عنوان جدید Titanfall را به بازار عرضه کردند که با واکنش بسیار مثبت روبرو شد.
      این صحبت ها به خوبی شخصیت Bobby Kotick را به ما نشان می دهد. فردی که فقط به سودآوری صنعت گیم فکر می کند، برای کارمندان سابق خود احترامی قائل نیست و به صنعت گیم هیچ علاقه ای ندارد. سیاست های او در استفاده مجدد از فرمول های قدیمی Modern Warfare و عرضه سالانه و بدون تغییر آن ها ضربه بزرگی به اعتبار Call of Duty وارد کرد.


      ضربه های Call of Duty به دنیای گیم



      COD را یک عنوان ضعیف با فروش بالا می دانم. این بازی با استاندارد های پایین و صرفا به خاطر نام Call of Duty فروش بالایی را از آن خود می کند. سال های گذشته را به خاطر بیاورید، صنعت گیم پر بود از عنوان های جدید با سبک های انقلابی که اکثرا مورد توجه قرار می گرفتند و به فروش خوبی دست پیدا می کردند. اما اکنون سازنده های جدید دوست دارند تا عناوین خود را تجاری کنند و از فرمول Activision استفاده کنند و با کمترین مدت زمان و کمترین خرج، بیشترین سود را به دست آورند که در ۹۹ درصد موارد به شکست منتهی می شود. این موضوع را حتی در بین سازندگان فارسی بازی نیز می توان یافت.
      در واقع سلیقه قشر کم سن و سال بازیباز که اتفاقا بیشترین مقدار سود را برای صنعت گیم دارد تغییر داشده شده است. کسی دوست ندارد یک بازی پر پیچ و خم و آموزنده را تجربه کند، برعکس همه آن ها دوست دارند جوی استیک را به دست بگیرند و پس از چند دقیقه گیم پلی یک سینماتیک تماشا کنند و به همین ترتیب. سندرم Call of Duty حتی در بازی های بزرگ نیز نفوذ کرده است؛ بزرگترین مثال آن را می توان Resident Evil نامید که تا Resident Evil 4 الماس سبک Survival Horror بود. پس از آن RE طعم Survival خود را کنار گذاشت و تبدیل به یک Call of Evil شد که ترکیبی از Run & Gun و زامبی های تحصیل کرده است. حتی Dead Space نیز قربانی این رویه شد. در واقع اکثر سازندگان جدید راه بی خطر و امن Call of Duty را برگزیده اند و شهامت خلاقیت را ندارند، البته هنوز سازندگانی وجود دارند که خلاقیت را به سود و نو آوری را به تکرار ترجیح می دهند، عناوینی که ممکن است به اندازه COD سودآور نباشند اما قطعا ارزش بیشتری نسبت به آن دارند؛ عناوینی همچون Deus Ex, Outlast, Child of Light و عناوین دیگر که خلاقیت را سرلوحه کارشان قرار داده اند.


      بزرگترین دلایل ضعف Call of Duty

      نام: COD_GHOSTS_SKULL_Wallpaper.jpg نمایش: 131 اندازه: 195.2 کیلو بایت

      1.با عرضه Call of Duty 4: Modern Warfare داستان پردازی در سبک شوتر تحول یافت. اما پس از آن شاهد تحول چندانی در سری Call of Duty نیستیم. همان فرمول بار ها و بار ها استفاده شده است و دیگر آن تب داغ گذشته را ندارد. این مدل از داستان پردازی نیاز به تغییراتی دارد تا بتواند دوباره همانند MW انقلابی شد.
      2.گرافیک Call of Duty نیز به جای پیشرفت، پسرفت را تجربه می کند. به شخصه داستان زیبا را به گرافیک ترجیح می دهم اما برای یک شرکت که سود ۱۰۰ میلیون دلاری از فروش بازی هایش به دست می آورد، گرافیک ضعیف یعنی کم کاری و کم فروشی. تصاویر Call of Duty: Ghosts را در کنار Call of Duty: Modern Warfare مقایسه کنید تا به شباهت های آن ها پی ببرید.

      نام: call_of_duty_online-wide.jpg نمایش: 151 اندازه: 203.2 کیلو بایت

      3.بخش چند نفره Call of Duty سال هاست که بدون تغییر مانده است و تغییراتی که در Ghosts داده شد منفی بودند. حتی سرور های نسل بعدی Call of Duty نیز جوابگو نبودند و مپ های بزرگ و خلوت Ghosts بدترین بخش چند نفره این سری را تشکیل دادند
      4.طرفداران این بازی: بله این مورد بزرگترین ضعف Call of Duty می باشد. اکتیویژن سالانه سود هنگفتی از جیب طرفداران COD به دست می آورد. عنوانی که ۷ سال بدون هیچ تغییری و با اسم جدیدی به صورت سالانه عرضه می شود. طرفداران این بازی هم برای خاطراتی که با Mac Tacish و Price دارند، این بازی را بهترین می دانند ولی حقیقت این است که دیگر هیچ Mac Tavish یا CPT Price وجود ندارند تا انقلاب MW را تکرار کنند. Activision هر ساله بازی را بدون تغییر روانه بازار می کند و سودی که از آن به دست می آورد آنان را برای ادامه همین رویه مصمم تر خواهد کرد. با حمایت نکردن از این روش می توانید آینده این بازی را تضمین کنید.

      چالش ها برای ادامه



      تخت پادشاهی “شوتر اول شخص نظامی” مدعیان جدیدی پیدا کرده است. دیگر مبارزه سنتی بین Battlefield و COD وجود ندارد و مدعیان تازه تری به رقابت اضاه شده اند. ای نمدعیان جدید همگی قدرتمند تر از COD هستند، Battlefield و Halo و Killzone و از همه مهم تر TitanFall که انگیزه ای بیش از اندازه برای زمین زدن Call of Duty دارد. حتی عناوین نسل هشتمی the Order 1886 و Destiny نیز می توانند خطر جدی برای فروش و سود رسانی COD حساب شوند. در این بین برادر ناتنی Call of Duty یعنی عنوان مشهور Titanfall توانست با فروش بی نظیر و استقبال منتقدان همراه شود و دیگر عناوین این لیست همانند: The Order 1886، Destiny و نسخه های جدیدی Halo و Killzone نیز بازی های نسل هشتمی واقعی هستند و دیگر خبری از دروغ پردازی های ناشران نیست. با این اوصاف سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ را می توان حساس ترین مقطع تاریخ COD دانست، عناوین رنگارنگ و البته AAA شوتر در راه هستند و اگر Activision در طرح ریزی های های خود در قبال آینده این فرنچایز تجدید نظر انجام ندهد، شاهد سقوط آزاد COD در نقد ها و فروش خواهیم بود.
      Call of Duty در سال های گذشته مسیر اشتباهی را طی کرده است، مسیری که رو به نابودی و تباهی است و کاهش میزان فروش و نمره های بازی دلیل همین مدعاست. البته Call of Duty: Advanced Warfare هنوز عرضه نشده است و ممکن است که این عنوان بتواند جان تازه ای در کالبد COD بدمد. تا آن زمان باید ماند و دید آیا Advanced Warfare همانند Modern Warfare انقلابی ایجاد می کند یا خود نیز درگیر چرخه تکرار می شود؟

      نام: Advanced-Warfare.jpg نمایش: 127 اندازه: 148.2 کیلو بایت






    2. کسب و کار


    3. Top | #2


      درجه : عضو طلایی
      شماره كاربري : 298955
      نام : rEzA
      نوشته ها: 4,352
      سپاس ها : 14,491
      سپاس از شما 13,512 بار در 3,979 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      حالا تا حالا تا عرش رفته یکمم قالی رو امتحان میکنه
      خسته نباشی جاسم جان

    4. 14 كاربر زير از شما reza0421 عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    5. Top | #3


      درجه : مدير بازنشسته
      بخش : اخبار|کامپیوتر و اینترنت|عکاسی|SMS&MMS
      شماره كاربري : 204221
      نام : (•̪●)گフیイمン
      نوشته ها: 23,655
      سپاس ها : 94,349
      سپاس از شما 128,091 بار در 23,123 پست
      کمک مالي به سايت: 100000 ريال
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      من نظر شخصیم در مورد این مشکلات بگم
      بازی های که تو مدت خیلی کم پشت سر هم انتشار پیدا میکنن همیشه خوب در نمیان
      مثلا سری ass تو 3 ماه دو تا عنوان میده بیرون این سرعت عمل دادن سری جدید باعث خرابی هم میشه
      به نظر من بازی شاخ هستش که برای ساختنش حداقل 3 سال کار کنن
      با تشکر از جاسم عزیز
      ﺭﻭﺯﮔﺎﺭﯼﺳﺖ ﮐﻪ شیطان ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ: ﺍﻧﺴﺎﻥ پیدا ﮐﻨﯿﺪ ، ﺳﺠﺪﻩ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩ



      "هرچیزی که ما را
      خشمگین میسازد، میتواند ما را به خودآگاهی و شناخت بهتر خودمان هدایت کند."

      خاطرات دوستان سایت موبایلستان هیچ وقت فراموش نمیشن

      اینستاگرام:
      mamad_afraz


    6. 16 كاربر زير از شما MAMAD*50 CENT عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    7. Top | #4


      درجه : مدير بازنشسته
      بخش : Galaxy S Family
      شماره كاربري : 737641
      نام : Ahmad
      نوشته ها: 6,566
      سپاس ها : 22,891
      سپاس از شما 19,879 بار در 5,919 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      نقل قول نوشته اصلی توسط MAMAD*50 CENT
      من نظر شخصیم در مورد این مشکلات بگم
      بازی های که تو مدت خیلی کم پشت سر هم انتشار پیدا میکنن همیشه خوب در نمیان
      مثلا سری ass تو 3 ماه دو تا عنوان میده بیرون این سرعت عمل دادن سری جدید باعث خرابی هم میشه
      به نظر من بازی شاخ هستش که برای ساختنش حداقل 3 سال کار کنن
      با تشکر از جاسم عزیز
      کاملا با محمد موافقم گیمر باید در انتظار نسخه جدید بازی بمونه و در عطش ارائه بازی جدید له له بزنه.
      ​​

    8. 12 كاربر زير از شما paprika 1 عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    9. Top | #5


      درجه : عضو نيمه فعال
      شماره كاربري : 783493
      نوشته ها: 248
      سپاس ها : 2,984
      سپاس از شما 570 بار در 179 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      به نظر من همشون خوب بودن .

    10. 9 كاربر زير از شما jirjir123 عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    11. Top | #6


      درجه : عضو فعال
      شماره كاربري : 468336
      نام : مهدي
      نوشته ها: 438
      سپاس ها : 6,760
      سپاس از شما 2,862 بار در 458 پست
      کمک مالي به سايت: 50000 ريال
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      با درود
      جاسم جان مثل همیشه عالی بود . از شما عزیز ممنونم.

    12. 10 كاربر زير از شما mahdi458 عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    13. Top | #7


      درجه : عضو نيمه فعال
      شماره كاربري : 145886
      نام : حامد
      نوشته ها: 296
      سپاس ها : 2,956
      سپاس از شما 1,206 بار در 228 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      به نظر من این طور نیست.

      من همیشه دنبال این گیم پلی بودم.

      من که ازشون راضیم، ان شاالله خدا هم ازشون راضی باشه.

    14. 7 كاربر زير از شما hamedhell عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    15. Top | #8


      درجه : عضو نيمه ممتاز
      شماره كاربري : 788584
      نوشته ها: 567
      سپاس ها : 1,626
      سپاس از شما 1,715 بار در 501 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      بهترین نسخه ی کال اف دیوتی برام نسخه ی 4 بود
      چون واقعا گرافیک و گیم پلی برام تازگی داشت
      یکی از بهترین مرحله ها تو تمام بازی هایی هم که کردم مربوط به همین کاف ال دیوتی 4 بود
      همون مرحله که نقش کاپیتان پریس رو بازی میکردی و تو چرنوبل قرار بود عمران زکایف رو ترور کنی
      همون
      stady atady go go
      معروف
      اتمسفر اون مرحله فوق العاده برام جذاب بود
      تلخ ترین هم برام لحظه ی مرگ سوپ مک تاویش بود
      عجب اهنگی رو اون صحنه گذاشته بودن

    16. 7 كاربر زير از شما یارالی عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    17. Top | #9


      درجه : مدير بازنشسته
      بخش : Optimus 3D P920|LG G Series
      شماره كاربري : 716152
      نام : S & A
      نوشته ها: 5,563
      سپاس ها : 9,837
      سپاس از شما 10,580 بار در 4,268 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و جاسم عزیز

      من عاشق این بازی بودم و همیشه هستم

    18. 4 كاربر زير از شما jojobans عزيز، سپاسگزاری كرده اند




    19. Top | #10


      درجه : عضو نيمه فعال
      شماره كاربري : 492420
      نام : !Hassan Error
      نوشته ها: 178
      سپاس ها : 2,815
      سپاس از شما 323 بار در 110 پست
      جزئيات بيشتر

      پیش فرض

      خیلی ممنون آقا جاسم عزیز از زحماتتون...

      مثل همیشه عالی...

    20. 3 كاربر زير از شما error.2012 عزيز، سپاسگزاری كرده اند





    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

       توضیحاتی درباره این موضوع

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •