× توجه! انجمن موبایلستان به صورت آرشیو فعال می باشد و امکان ثبت مطلب جدید از سمت کاربر میسر نخواهد بود.

× توجه! لطفا در هنگام مشاهده مطالب حتما تاریخ انتشار مطلب را ملاحظه بفرمایید تا از معتبر بودن مطلب اطمینان حاصل کنید.
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

اخبار سخت افزار

  1. Top | #1


    درجه : مدير بازنشسته
    بخش : كامپيوتر(سخت افزار،نرم افزار، اخبار)
    شماره كاربري : 661032
    نام : مرتضی
    نوشته ها: 13,500
    سپاس ها : 39,287
    سپاس از شما 21,508 بار در 7,270 پست
    جزئيات بيشتر

    پیش فرض نظرسنجی Consumer Reports نشان می‌دهد: کامپیوترهای اپل همچنان در صدر قابل اعتمادترین‌های بازار

    نظرسنجی Consumer Reports نشان می‌دهد: کامپیوترهای اپل همچنان در صدر قابل اعتمادترین‌های بازار



    وب‌سایت Consumer Reports در جدیدترین نظر سنجی از کاربران و بازدیدکنندگان درخواست کرده است تا به کیفیت ساخت، قابلیت اعتماد و پشتیبانی فنی که در استفاده از کامپیوترهای شرکت‌های مختلف تجربه‌ کرده‌اند امتیاز دهند. در این نظرسنجی، شرکت اپل با اختلاف در صدر برترین‌های هر بخش قرار گرفته است.




    بسیاری معتقدند محصولات تولیدی شرکت اپل و به طور ویژه، کامپیوترهای دسکتاپی یا لپ‌تاپ‌های این شرکت، قیمت بالایی در مقایسه با دیگر محصولات عرضه شده از سوی شرکت‌های رقیب دارند. با وجود این، نکته‌ای که در این مقایسه نباید از نظر دور بماند، کیفیت، قابلیت اعتماد و پشتیبانی فنی است که در قالب خرید محصولات کوپرتینویی‌ها، در مقایسه با خرید دیگر محصولات حاضر در بازار، نصیب کاربران می‌شود. کیفیت بالا و پشتیبانی مناسب، مشخصه‌هایی هستند که در نظرسنجی‌های متفاوت از جمله آنچه از طرف وب‌سایت Consumer Reports انجام شده است، به وضوح در بازار کامپیوترهای دسکتاپی و لپ‌تاپ‌های شرکت اپل به چشم می‌آیند.
    وب‌سایت Consumer Reports همه ساله نظرسنجی ویژه‌ای را از خوانندگان خود انجام می‌دهد تا تجربه آن‌ها را از تعامل با خودروها، لوازم خانگی، خدمات و سرویس‌های شرکت‌های مختلف یا حتی کامپیوتر برندهای متفاوت، جویا شود. در جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط این شرکت، چیزی حدود ۸۳ هزار نفر، تجربه خود را از به‌کارگیری کامپیوترهای مختلف از برندهای متفاوت به اشتراک گذاشته‌اند.
    در بخش کامپیوترهای دسکتاپی و لپ‌تاپ، شرکت اپل به عنوان قابل‌ اعتمادترین برند توسط کاربران انتخاب شده است. این در حالی است که پشتیبانی فنی این شرکت نیز بالاترین امتیاز را نصیب خود کرده است. با این مقدمه، در ادامه نگاهی دقیق‌تر به نظرات به ثبت رسیده توسط کاربران حاضر در این نظرسنجی خواهیم داشت.


    لپ‌تاپ
    وب‌سایت Consumer Reports با تعریف نظرسنجی مشخصی برای لپ‌تاپ‌هایی که پس از مدتی از کار افتاده‌اند، معیوب بوده‌اند یا حتی عملکرد مورد انتظار خریداران را ارائه نکرده‌اند از کاربران درخواست کرده است تا در صورتی که با این تجربه ناخوشایند روبرو شده‌اند به برند مربوطه امتیاز منفی دهند. در این بین، اپل ۱۷ درصد از امتیازات منفی را به خود اختصاص داده است. پس از این، سامسونگ با ۲۷، دل با ۲۹، اچ‌پی با ۳۰، لنوو با ۳۱ و ایسوس با ۳۳ درصد بیشترین امتیازات منفی را به خود اختصاص داده‌اند. درنظر داشته باشید که امکان رای دادن به بیش از یک برند نیز برای کاربران فراهم بوده است.


    کامپیوترهای دسکتاپی
    در بخش کامپیوترهای دسکتاپی، نرخ مشکل آفرینی محصولات اپل، ۱۵ درصد اعلام شده است. پس از این لنوو با ۲۴ درصد، سامسونگ با ۲۵، دل با ۲۷، اچ‌پی با ۲۷ و ایسوس با ۲۹ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. البته کانسومر ریپورتس مدعی شده اختلافی تا پنج درصد در آرای به ثبت رسیده، قابل چشم‌پوشی است.


    پشتیبانی فنی
    در بخش پشتیبانی فنی، تجربه‌های متفاوت‌تری از کاربران به ثبت رسیده است. در این بخش ۹۷۵۶ نفر، تجربه خود را از دریافت پشتیبانی فنی برای چیزی حدود ۱۴۸۸۹ کامپیوتر دسکتاپی، لپ‌تاپ، کامپیوترهای دو در یک و کروم بوک به اشتراک گذاشته‌اند.
    در این بررسی، امتیاز اپل از دید خوانندگان، ۸۲ اعلام شده است. این در حالی است که پس از اپل، مایکروسافت با به ثبت رساندن امتیاز ۶۸ در جایگاه دوم قرار گرفته است. برند دل نیز با امتیاز ۵۶ در مکان بعدی قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید متوسط امتیاز ۸۰ از سوی کاربران به معنای رضایت زیاد از خدمات پشتیبانی فنی است. امتیاز ۶۰ به معنای رضایت نسبی و متوسط امتیاز ۴۰ نیز به معنای عدم رضایت کاربر از خدمات دریافتی است. در این بخش، تفاوت‌ها تا چهار امتیاز قابل چشم‌پوشی است. نکته قابل توجه آنکه کاربران اعلام کرده‌اند تیم پشتیبانی فنی شرکت اپل، در ۷۹ درصد از موارد، مشکلات آن‌ها را با آغوش باز مرتفع کرده است. این آمار برای کاربرانی که از خدمات پشتیبانی مایکروسافت استفاده کرده‌اند ۷۴ درصد بوده است. با این تفاسیر، ردموندی‌ها هم عملکرد تقریبا مشابهی در مقایسه با کوپرتینویی‌ها به ثبت رسانده‌اند. با وجود این، متخصصان مایکروسافت در ارائه سرویس‌های پشتیبانی، رضایت کم‌تری را برای کاربران خود به ارمغان آورده‌اند. با نگاهی دوباره به نتایج به ثبت رسیده در نظرسنجی‌های Consumer Reports شاید بتوان توجیهی برای قیمت بالای کامپیوترهای تولیدی شرکت اپل پیدا کرد. این محصولات اگرچه در مقایسه با رقبای خود از برندهای دیگر، با قیمت بیشتری به بازار عرضه می‌شوند اما کیفیت بالاتر، عملکرد مناسب، قابلیت اعتماد بالا و در نهایت، پشتیبانی فنی مطمئن را پیش روی کاربران قرار می‌دهند. شاید همین امر باعث شده در اطرافمان با کاربرانی روبرو شویم که بدون مشکل، همچنان از مک‌های ۱۰ تا ۱۵ ساله شرکت اپل استفاده می‌کنند. از نگاهی دیگر می‌توان نتایج نظرسنجی‌های کانسومر ریپورتس را نکته‌ای کلیدی در اثبات ارزش ۸۰۰ میلیارد دلاری اپل به حساب آورد. این شرکت، محصولات با کیفیتی را تولید می‌کند که شاید ایده‌آل و بدون نقص نباشند اما معمولا در رقابت با محصولات تولیدی برندهای دیگر، قابلیت اعتماد بالاتر و پشتیبانی بهتر را پیش روی کاربران قرار می‌دهند.




    شهر سخت افزار

  2. كاربران زير از شما SEDANEH عزيز، سپاسگزاری كرده اند



  3. کسب و کار



   توضیحاتی درباره این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •